Selasa, 2 Disember 2014

TAWA YANG HILANG

...ASALAMUALAIKUM..



 Entah mengapa , akhir akhir ini aku teringat kan arwah cik mus..rindu gurauan dan karenah arwah...bagi diriku arwah adalah pak cik paling sporting yang aku ada..arwah meninggal mengejut kerana strok..walaupun arwah menetap di singapura,tetapi tiap bulan pasti arwah balik ker kampung rumah mama ku..adik arwah..tiap kali balik kampung pasti nak makan lodeh buatan adiknya..kata arwah lodeh mama sama macam arwah tok mak..rindu ku pada arwah tak terbendung lagi..beberapa arini ati ku sayu je..aku tak putus sedekah surah ALFATIHAH..tapi makin kuat pulak aku ingat arwah...semoga arwah cik mus tenang disana..

sejak arwah meninggal..cik ida..isteri arwah dah jarang balik kampung..mungkin tak ada sapa nak bawa....tahun ni pertama kali cik ida tak balik raya...yus kata cik ida sakit..mudahan cik ida cepat sembuh dan dapat datang malaysia lagi..

arwah dan isterinya terlalu baik..tak kedekut pada anak buah..tiap kali balik kampung  pasti ada yang kami adik beradik dapat..riuh rendah rumah kalau arwah datang...arwah selalu nasihatkan aku supaya jangan TERLALU TAKUT PADA HANTU..yer memang aku PENAKUT HANTU TEGAR..
tapi nak buat macamana dah memang aku takut..huhu..cian aku...aku ralat sampai sekarang sebab tak pergi melawat arwah masa arwah meninggal..aku takut tengok orang meninggal..sebab tu aku tak pergi..

RINDU ARWAH CIK MUS..AL FATIHAH..

4 ulasan:

  1. assalamualaikum...al-fatihah..

    BalasPadam
  2. Innalillahhiwainnailaihirojiun...

    BalasPadam
  3. Inna lillahi wa inna ilaihi rojiun. Mudah2an Allah ampuni dan rahmati beliau....

    BalasPadam