Selasa, 10 Februari 2015

CATATAN KE 100 :-))


ASALAMUALAIKUM

SYUKUR ALHAMDULILAH...

PEJAM CELIK DAH 100 CATATAN YAN MENULIS DI BLOG NI...

BAGI BUDAK BARU MACAM YAN AMAT LAH SUSAH UNTUK MENCARI IDEA UNTUK MENULIS...

SAMPAI TERTONGGENG TONGGENG NAK DAPAT ILHAM TAU..

TAPI DENGAN KATA KATA SEMANGAT SEORANG BLOGGER...YAN SAHUT CABARANNYA..

AKHIRNYA YAN MASIH DISINI...

SEBAGAI TANDA TERIMA KASIH KEPADA KAWAN KAWAN BLOGGER YANG SUDI BERKUNJUNG DI BLOG IRYANTYAHAMAD...

yan ingin bagi sesuatu kepada kalian...

bukan duit dekat bawah ni tau... :-P

ENCIK SUAMI SEBAGAI JURI...

TARIKH TUTUP 10 PAGI HARI RABU 11/ 02 /2015...



JIKA ANDA MENDAPAT DUIT SEBANYAK INI..
APAKAH YANG ANDA MAHU LAKUKAN ?

2 ULASAN YANG KREATIF AKAN MENDAPAT SESUATU DARI 
BLOG IRYANTY AHAMAD

ulasan seperti bina masjid..bina surau.. haji..umrah...bagi keluarga...anak yatim ...tidak termasuk dalam ulasan...maaf yer bukan apa..yan nak ulasan yang lebih santai...memang bagus bagi duit sebanyak itu pada mereka...sebab mereka lebih berhak kan..sebagai amal jariah..




INGATAN
" dan bagi ALLAH jualah hak milik segala yang ada di langit dan yang ada di bumi...dan kepada ALLAH jualah dikembalikan segala urusan....
 ( SURAH ALI IMRAN : AYAT 109 )

35 ulasan:

  1. Emmm abih time dah kakyan,,50 minit je bagi masa mana aciii hehe,,, hidup sekarang ni semuanya dengan duit,, waimah nak mati pun perlukan duit kan,,

    BalasPadam
    Balasan
    1. belum habis masa lagi anie.. :-))

      terima kasih anie

      Padam
  2. kaknoor bagi pendapat ikut otak org tua lah ni,nak bagi modal pada yg memerlukan buat bisnis utk kembangkan bisnisnya, of coz utk diri sendiri round the world lah kan hehee

    BalasPadam
  3. wow terbeliak tgok duit....nak beli tanah..wakafkan sbgi tnh kubur.

    BalasPadam
  4. hehe... susahkan nk cari ilham..
    jangan tonggeng2 sangat yan..
    sama la dgn ira, wp da lama blogging, entrynya tak bnyk mana pun.. hehehe..

    wahh.. banyak tu..
    kalau ira dapat duit sebanyak tu, perkara pertama yg ira nak buat.. ialah bayar hutang.. heheheh...
    setel hutang senang ati.. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. huhuhu...tonggeng baru datang idea...

      terima kasih ira :-))

      Padam
  5. Kalau kakak dpt duit semua tu Yan rasanya utk masa terkini kakak terus hantar ke pantai timur buat mangsa yg dilanda banjir. Utk kegunaan sendiri rasanya buat masa ini alhamdulillah kakak ah cukup. Jadi dpt yg terpijak baik agih pada mereka. Kesianlah mereka..

    BalasPadam
  6. Alamak... masa dah habis! Tapi kalaulah ada duit sebanyak itu, dah nampak ke mana nak dibawa duit tu----> ke Pantai Timur!!

    Apa pun harap Ti terus mnmenulis, ini catatan ke-100, kalau panjang umur saya nak baca catatan ke-1,000 nanti, insyalllah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. belum habis lagi jr..arini kan SELASA..habis hari RABU...

      terima kasih jr... :-))

      insyallah jr...amin..

      Padam
  7. wahh. semoga terus semangat untuk berblogging ^^

    BalasPadam
    Balasan
    1. :-)) terima kasih nani..

      psst nani tak nak mencuba ker

      Padam
  8. hehehe silap tengok haribulan,, sory yek rakan blogger,, sok pagi baru tamatnya tu,, kak yan boleh delete comment anie yg kat atas tu,, buat orang konfius je hihihi,,

    bila anie banyak duit perkara pertama anie nak buat ialah nak betul kan rumah mak kat kampung yang dah uzur tu,, pastu nak ajak suami, mertua dan mak abah pi haji atau umrah,, tanah haram adalah tempat impian anie selama ini,, doakan untuk anie ye semua,,

    BalasPadam
    Balasan
    1. kak yan tak padam..jr pun macam anie juga...salah teknikal...

      terima kasih anie...:-)) amin..semoga impian tercapai

      Padam
  9. haji..umrah..bagi family..semua tu tak boleh masuk kan...so, selain tu apa yg saya nak lakukan??

    Saya nak sangat mengembara ke seluruh dunia! Saya ingin melihat kepelbagaian alam ciptaan Allah, kepelbagaian budaya dan corak kehidupan manusia lain. Bagi saya, setiap tempat adalah unik.

    Buat masa ni, saya cuma mampu mulakan kembara di Malaysia je..

    BalasPadam
  10. Assalamualaikum Yan..

    Sejujurnya Kak Sam kalau dapat duit sebanyak tu pertamanya nak buat rumah 4 tingkat kat tanah peninggalan orang tua kat kampung. Kenapa 4 tingkat, sebab anak Kak Sam ada 3, setingkat lagi utk mak ayah dia la.

    Sebelah rumah tu akan dipenuhi beberapa buah rumah sewa. So, itulah yg akan dibuat utk bekalan pencen. Selebihnya diguna utk menggembara mencari ilmu. Tinggallah kami melewati hari2 tua dgn penuh ketenangan dan kebahagiaan di kg nan damai. Ya Allah Yan.. bestnya kan kalau terpenuhi segala impian tu. Yan doakan tau.. hehe. Aamiin.

    BalasPadam
  11. Alamak... ada contest la.

    Kalo akak dapat duit banyak tu, bergantung juga la matawang negara mana.[erm..nampak macam matawang Zimbabwe je]. Kalo Betul selonggok tu tapi duit Zimbabwe, tak dapat la akak nak beli apa2 sangat. Hanya mampu beli eskem dengan choki-choki je la. Huhu..

    Tapi kalo itu ringgit malaysia, mesti la akak nak buka bank. Tapi nak buka bank Islamic yang takde riba dan takde tolong olang tipu olang. Boleh bagi loan kat orang2 yang perlu dan rolling untuk invest kat mana2. Wowww... buka bank hokeyyy.. Berwawasan sangat aku kan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. :-)) terima kasih lyd..

      zbwe tak per..jangan duit indon..dapat sebiji gula2 aje :-P

      Padam
  12. Assalamulaikum.....nak cuba gak...kikiki....saya akan beli tanah dan buat sebuah rumah sederhana besar kat cameron...biar rumah tu sederhana je tapi yg penting saya nak halaman disekeliling rimah penuh dgn bunga2 yg mekar dan wangi...dalam rumah pulak saya nak hias sebijik sejibon mcm rumah kedesaan inggeris....ya Allah angan2 melampau2 pulok...kikiki

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumsalam...terima kasih lin :-))

      yan dapat bayangkan rumah laman pnuh bunga...tentu cantik..

      Padam
  13. Pertama sekali saya nak beli rumah baru yang kecil sikit dari rumah sekarang yang dah bocor sana sini, bingkai tingkap yang dah reput dan dinding dah retak.

    Rumah baru tu kecil sikit dari sekarang ini sebab yang tinggal hanya saya dan ibu_suri. Anak-anak dah ada rumah sendiri. lagipun, senang nak selenggara.

    Kemudian beli sebuah kereta Perodua baru yang memudahkan saya bawa ibusuri pergi klinik, ziarah mak dan abah serta bawa jalan-jalan.

    Ada baki lagi nak bawa ibu_suri melancung ke Jepun. Itu yang dia ingin sangat sejak dulu lagi.

    Kalau ada lebihan lagi saya nak buatkan satu rumah baru untuk mak saya di kampung. Rumah itu biarlah mesra OKU kategori lumpuh sebelah badan yang telah hampir 4 tahun.

    Kalau ada lagi saya nak bagi kat raja Shamri, ungsung hero... supaya dia boleh gunakan untuk kebajikan masyarakat sekeliling.

    Dan jika ada sikit lagi saya nak beri kepada Hidayah Centre supaya dapat digunakan untuk dakwah kepada masyarakat majmuk...

    BalasPadam
  14. saya lebih suka menggunakan duit sebanyak itu bagi menjalankan perniagaan ....sebab cara ini boleh membantu ramai lagi orang dengan pekerjaan dan perkhidmatan yang diberikan..

    BalasPadam
  15. Ada lagi 15 minit ni Yan!
    pada pendapat akak la kan.. kalau la akak kaya, dpt duit sbyk ini, akak tringin sangat nak gi jalan-jalan di Sabah/Sarawak, bwk keluarga, mak ayah... kalo boleh akak nak bwk Yan n Husband boleh kite honeymoon same, betul ni Yan, kalau akak dpt duit byk tu la... apa pun, doakan kite sentiasa dimurahkan rezeki, Ha Yan! tau kan, pulau2 yg banyak cantik2 kat negeri mana? mesti la Sabah...kan best tu dpt tgk keindahan pulau...kebiruan air laut...nikmatnya dpt duduk bersantai... bayangkan kan Yan.. sekian, terima kasih...

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih kak.. :-))

      erm mestilah dapat bayangkan..pemandangan pulau mmg terbaik..

      Padam
  16. ALHAMDULILAH..MASA DAH TAMAT...TERIMA KASIH BANYAK2 KERANA MENYOKONG BLOG IRYANTYAHAMAD SECARA LANGSUNG ATAU TIDAK LANGSUNG..

    TERIMA KASIH :-)) SAYANG KETAT2

    BalasPadam
  17. patut la tak perasan contest ni.. sekejap beno masa contestnya :)

    BLOG OH! BLOG

    BalasPadam
    Balasan
    1. memang tak war2 kan dekat tajuk..maaf yer..tak per..lain kali azi cuba k.. :-))

      Padam
  18. dah tamat dan ada pemenang...baru nk baca huhhu..terlepas peluang..kalau sis JM nak bawak mak pegi umrah...then akan travel around the world melihat keindahan ciptaan Allah

    BalasPadam
    Balasan
    1. :-)) lain kali boleh cuba yer jm..insyallah arap satu hari tertunai..itulah impian seorang anak pada kedua ibubapanya kan jm..

      Padam