Sabtu, 7 Februari 2015

keju macaroni


ASALAMUALAIKUM...


1 biji lada benggala ( cincang dadu )

1 biji tomato ( cincang dadu )

1 biji bawang besar ( cincang  dadu )

1 tin cendawan butang ( hiris nipis )

3 batang sosej ( hiris nipis )

5 biji telur

250g makaroni ( direbus sampai kembang )

garam dan perasa 

4 keping keju cheddar ( hiasan )

semua bahan disatukan kecuali keju cheddarr..bakar..

agak2 dah nak diangkat..letak KEPINGAN KEJU CHEDDAR...



DIBAKAR SELAMA 30 MINIT..SUHU 175 



INGATAN
" amat besar kebenciannya di sisi ALLAH ..kamu memperkatakan sesuatu yang kamu tidak melakukannya "
( SURAH AS SAFF : AYAT 3 )

18 ulasan:

  1. pernah makan macaroni bakar kat opis..memang sedap.. rajin kakyan membakar,,

    BalasPadam
    Balasan
    1. tak berapa rajin..tapi tekak ni dah nak makan..bahan pun ada..tu yang buat.. :-P

      Padam
  2. sedap tu...tp akak tak pernah buat..time anak dara tu blk ja...dia yg buatkan...

    BalasPadam
    Balasan
    1. :-)) sedap kan kak...kalau cicah dengan sos cili + mayonis lagi sedap..

      Padam
  3. Sedap tu Yan. Tadi Kak Sam keluar tak beli macaroni la pulak, speghetti je beli. Next time nk try resepi Yan plak la.. tq for sharing.

    BalasPadam
    Balasan
    1. :-)) terima kasih kak sam...hehe..bila2 leh beli....nak masak apa tu beli spagetti ?

      Padam
  4. jual secara online..bagus gak tu

    BalasPadam
    Balasan
    1. :-)) makan sendiri je nafi...terima kasih

      Padam
  5. sis JM x suka sgt macaroni ni..lebih kepada spagetti

    BalasPadam
    Balasan
    1. dah terbalik lah kita dik...akak tak reti makn spagetti :-))

      Padam
  6. sedapnya ... dah lama tak buat, ngidam lak :) selalu kalau guna slice cheese, renjis-renjis kan air atas dia sesudu dua, nanti bakar dia akan cair nyum~

    BLOG OH! BLOG

    BalasPadam
    Balasan
    1. :-)) terima kasih bg tahu..patutlah dia jadi macam tu ...

      Padam
  7. Balasan
    1. boleh lar kak..masih banyak yang perlu diperbaiki :-))

      Padam