Sabtu, 21 Mac 2015

JAMBU BATU KELADI


ASALAMUALAIKUM...

hari ni nak pergi  jemputan ada 3 tempat...pontian..parit raja..senggarang....

itu je yan nak bg tahu....hehehehe...

yan belanja gambar hasil tanaman sendiri.....

jambu tu dari pokok rumah mak yan....

keladi hubby tanam...

k...bye...jaga diri semua :-))



24 ulasan:

  1. penumbuk dengan jambu tu mana keras? tak kisah la. janji kalau singgah kat muka, pening sekejap. hehehe...

    BalasPadam
  2. asam rebus sayur keladi.....mak, oh mak, muncul lah mak...

    BalasPadam
  3. besarnya jambu batu mengalahkan penumbuk lagi...

    BalasPadam
    Balasan
    1. mmg besar kak...mak bagi baja sawit :-))

      Padam
  4. keladi makan dengan jambu batu..memang pelik dan terbaru punya resepi

    BalasPadam
  5. Sedapnya keladi tu Yan..
    lagi2 kalau digoreng.

    BalasPadam
  6. wawww besaknya!!,, Alhamdulillah ada hasilnya setelah penat menanam,, saya suka sangat buah jambu tak de biji ni,, tapi bila diet sume buat xblh makan,, sesekali je boleh,,

    saya tak pernah makan keladi,, takut gatal tekak,, mitos daripada atok (gurauan orang tua2 dulu),, padahnya sampai sekarang tak nak mencuba keladi tu rasanya macam mana hihihi,,

    BalasPadam
    Balasan
    1. Manis anie jambunya...keladi akak pun tak makan.. Sejak kena gatal tekak bila makan ..terus tak makan dah :-((

      Padam
  7. Besar lgi jambu dr penumbuk suami..
    sdpppplh mkn lauk knduri....nk ikut

    BalasPadam
    Balasan
    1. huhuhuu...tulah kak..pertama kali yan tengok jambu besar macam tu

      Padam
  8. salam yan...pergi ke majlis di pontian tu kat mana ye? jangan2 same majlis yg akak pergi tak...kikiki...masak lemak siput sedut dgn keladi tersangat la sedapnyeeee :p

    BalasPadam
    Balasan
    1. wasalm dekat api2 pontian...mungkin kita selisih bahu agaknya kot :-))

      Padam
  9. Wow, besar jugak jambu tu.. keladi gatal tekak nanti.. sekali je makan dlu, pastu xmakan dh..huhuu

    BalasPadam
    Balasan
    1. dah tahu teknik tanaman..tu yang hasilnya menjadi :-))

      yan pun tak makan keladi

      Padam
  10. besarnya jambu baru tu..2 hari mkn x habis hiksss

    BalasPadam
    Balasan
    1. 3 hari baru habis dik..akak cicah dengan kuah rojak buah :-))

      Padam