Sabtu, 27 Disember 2014

PELIK TAPI BENAR

ASALAMUALAIKUM...

sejak yan ada blog ni..satu perasaan yang susah yan gambarkan..berbeza dengan dulu semasa jadi silent reader..seolah olah di alam dunia sendiri..bebas menjadi siapa pun..

kadangkala yan rasa dah macam wartawan melaporkan apa yang berlaku disekeliling yan...kadangkala dah macam penceramah pun ada...pernah juga beberapa kali jadi chef masakan...

hehehehe...kalau di facebook hanya kenalan yang kenal jer yang berinteraksi..tapi di dunia blog tak kira siapa pun saling membantu..yang paling yan suka ialah blogwalking..saling kunjung mengunjungi antara satu sama lain..itulah dunia blog yang yan dapat rasakan..

didunia blog juga yan dapat kenali ahli keluarga mereka..anak2 mereka...pengalaman mereka...tips..masakan..petua..kesihatan..kesedaran..dan yang paling penting motivasi diri agar menjadi umat yang lebih baik..inilah dunia blog yang yan fahami..

ok lah..mata pun dah ngantuk ni..zzzzzzz

4 ulasan:

  1. Saya lebih suka menulis dalam blog berbanding fb.

    menulis di fb lebih telus, realiti dan ikhlas berbanding di fb yang hanya lebih banyak kepada retorik dan menunjuk-nunjuk.

    lagipun, blog umpama biografi yang boleh diulangbaca samada oleh kita atau anak cucu kita nanti sedang di fb ceritanya akan habis ditelan waktu...

    tak dapat menulis buku, tulis blog pun ok la...

    BalasPadam
    Balasan
    1. sokong pndapat im...penulisan yang tak akan hilang..

      Padam
  2. Saya banyak dapat ilmu dari bacaan blog-blog.

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu..x payah nak beli majalah..maklumat hanya dihujung jari..

      Padam