Khamis, 15 Januari 2015

HANYA PERPISAHAN UNTUK HIDUPKANMU

ASALAMUALAIKUM...

alhamdulilah masih dapat melihat mentari pagi setelah beberapa hari tak kelihatan...

anak pokok puding yang disemai nampaknya menjadi...

alhamdulilah petang nanti aku pisahkan kamu yer pokok puding..

jangan merajuk yer pokok puding...

aku hanya mahu lihat pokok puding terus hidup...





INGATAN
" telah hampir datangnya kepada manusia hari perhitungan amalnya..sedang mereka dalam kelalaian..tidak hiraukan persediaan baginya " 
( surah Al ANBIYA : ayat 1 )

18 ulasan:

  1. Pokok pudding umrah nak biak& jaga kan..tp my hubby x nak tanam puding..nak yg berbunga je.

    BalasPadam
  2. Elok dipisahkan agar hidupnya lebih subur dan merimbun...bersesak macam tu mungkin akan membawa kepada kemusnahannya...

    BalasPadam
  3. sya nadia - memang mudah jaga..yan tak suka pokok yang berbunga..sebab besepah laman..:-))

    kakcik - tulah pasal...tak sempat2 nak pisahkan...

    BalasPadam
  4. LAMA TAK TGOK POKOK BUNGA PUDING NI...

    BalasPadam
    Balasan
    1. :-)) ... pokok puding paling senang dijaga

      Padam
  5. wahhh. rajinnya menyemai pokok :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. encik somi yang tanam..tangan yan panas..tanam pokok tak mnjadi :-))

      Padam
  6. Jika perpisahan adalah jawapan untuk kebahagiannya, lakukan kerana ia terbaik untuknya...

    BalasPadam
    Balasan
    1. tak sampai hati pisahkan mereka..tapi untuk terus hidup mereka mesti dipisahkan.. :-))

      Padam
  7. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  8. Dah lama tak tgk pokok puding, dulu banyak di rumah nenek saya....ayat tu mmg patut jadi motivasi terbaik buat kita utk sentiasa igt mati, tak cintakan dunia yg sementara ini :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. puding memang banyak tanam dikampung...

      insyallah.. :-))

      Padam
  9. wahh sejuk tangan ni.. hidup subur pokok tu :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. alhamdulilah..nampaknya begitulah...setiap 6 bulan..laman rumah en somi mesti ditukar aturan pokok bunganya..

      Padam
  10. selalu jumpa kat kampung.. sejak sekolah,, jarang jenguk pokok ni.. hikhik.. ^_^

    BalasPadam
  11. pokok puding ni senang hidup,kan...lasak...mudah dijaga..

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul kak kam..ada satu jenis je yang tak tahan lasak..jenis daun yang berpintal...

      Padam