Selasa, 27 Januari 2015

TAHI LALAT HIDUP

ASALAMUALAIKUM...

kadang kadang tahi lalat memang merisaukan ...lebih lebih lagi tahi lalat hidup yang semakin membesar..kalau dibadan boleh ditutup dengan baju..tapi kalau dimuka amat amat lah bermasalah...yan juga ada tahi lalat hidup tapi mujur tak membesar dengan cepat...yan tak buang.. tak der masalah bagi yan..sebab kat telinga terlindung rambut..:-)) ...tapi bagi sesiapa yang punya tahi lalat hidup dimuka dan semakin membesar nak buang guna laser atau beli produk tak der duit nak beli..boleh lah cuba petua dibawa..insyallah...



PETUA KECILKAN TAHI LALAT HIDUP


ambil GETAH DAUN KEMBOJA letak ditempat yang ada tahi lalat..tutup dengan kapas...amalkan sekerap mungkin..insyallah...@

potong pokok LIDAH BUAYA..ambil lendir nya..sapu ditempat yang ada tahi lalat tunggu 2 - 3jam..baru dibersihkan..ulang sehingga hilang...insyallah...@

beberapa ulas BAWANG PUTIH tumbuk halus di oleskan ditempat yang ada tahi lalat hidup...seeeloknya disapu sebelah malam sebelum tidur..tutup dgn kapas...supaya tak terabur dibantal...esok pagi baru dicuci bbersih..ulang sehingga hilang...insyallah...@

ambil 2 sudu makan CUKA EPAL dan 1 mangkuk AIR SUAM dicampur..selepas itu rendam kapas didalam mangkuk air suam  yang telah bercampur cuka epal sapukan ditempat yang ada tahi lalat hidup..biarkan 20 minit..bilas dengan air dingin..ulang beberapa kali...insyallah...






INGATAN
" dan segala sesuatu kami ciptakan berpasang pasangan supaya kamu mengingat akan kebesaran ALLAH "
 ( SURAH ADZ ZARIYAT : AYAT 49 )

24 ulasan:

  1. saya ada banyak tahi lalat kat muka.ala2 allahyarham kak pah gitu.Alhamdulillah tak membesar..

    BalasPadam
  2. dan jangan ambil enteng tentang tahi lalat, sebab ada sesetengah tahi lalat tu ialah tanda awal kanser kulit

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih dz :-)) ...pernah dgar juga perkara ni...

      Padam
  3. semua tips tips tu adalah kerana dia akan mengikis tahi lalat tu... jadi petua tu untuk tahi lalat hidup yg besar jer... saya pernah guna kan untuk buang tahi lalat kat bibir sebab orang cakap tahi lalat tu tanda orang kuat membebel... tapi bila getah kemboja tu kena kat bibir dia menghakis kulit jadi berkudis pulak... tahi lalat tetap tak hilang... jadi diingatkan lah kaedah tu untuk tahi lalat besar yg semakin hidup jer bukan tahi lalat biasa

    BalasPadam
    Balasan
    1. btul tu najib..sebab tu yan letak tajuk TAHI LALAT HIDUP...arap2 pembaca faham lah kan..huhuhu

      Padam
    2. Itu kira mengubah kejadian Allah ke tak Yan?. Tapi klu tanda awal kanser.. takut jugak kan?. Klu yg x bawa mudarat biarkan je.

      Padam
    3. harus jika terlalu banyak dan mengaibkan...

      haram jika untuk kecantikan...

      terima kasih kak sam :-))

      Padam
  4. Kalau tahi lalat macam Latifah Omar, cantik per..he..he..

    BalasPadam
  5. knor ada tahi lalat kt belakang leher hidup tapi tak...membesar pun..

    BalasPadam
  6. kak ana pun ada gak bawah bibir, macam Latifah Omar kata mak kak ana hehe.. trademark tu sayang tak nak buang lah :) kak ana follow di G+ kay :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    2. kalau dah trademark tu jgn dibuang..nanti tak kenal..huhu...

      ok..yan follow back akak nanti k

      Padam
  7. Kalau utk kecantikan, haram lah kan.kak yan.. tp kawan² Sya ramai yg buat.. nak cantik katanya.. tp yg kelakarnya, sorang tu jadi naik balik tahi lalat hidup tu..Haha..tension je.dia..

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu dik...hehehe mesti frust giler dia :-))

      Padam
  8. Salam. Hee saya pun ada tiga tahi lalat kat peha.

    BalasPadam
  9. wsalm...mestilah awak ada 3 tahi ..lalat kan ke awak tu 3 LALAT.. :-P

    BalasPadam
  10. Lau guner bwg putih sakit lh... sye nyer tahi lalat tu bwh dagu...jdi bengkak... mcm mne erh????

    BalasPadam
  11. U can call me Dee. Dee Ada 2 tahi lalat hidup dekat muka... Dee okay..tapi kdg2 dee rasa xmcm org lain.kulit muka tiada titik hitam yg besar. Kdg2 Dee segan.bukan dee xsyukur tp kdg2 org pndang rendah..Dee ingat nak buang semua..

    BalasPadam
  12. Taik lalat kat dagu ,xde la besar sgt tpi taik lalat hidup la ,rmai org ckp manis laaa.tp sy xde keyakinan nk berdepan ngan sekeliling,rse macam dorang pndanv taik lalat sy ble sy bercakap. Segann.. Nk buaanggg taik lalat ni. Sy nk cbe petua akak. Tens akak.

    BalasPadam
  13. tahi lalat tih normal lah kan, semua mesti ada.

    BalasPadam
  14. sy ada tahi lalat dekat hidung,dah macam tindik pun ada. haritu membe sy gelak kan sy dia ingat sy tindik hidung...rosak tak kulit muka kalau letak bawang putih..takut ade effeck pulak

    BalasPadam