Isnin, 27 April 2015

RIBUT DI JOHOR



ASALAMUALAIKUM...

petang semalam punya cerita....

sampai je rumah palong mengucap panjang yan...

ALLAHUAKHBAR......

bumbung rumah kopak lagi....

laju2 yan masuk dalam rumah bimbang bumbung yang kat bahagian atas bilik terbang juga...

tapi...Alhamdulilah..hanya bumbung diluar sahaja yang terbang....

lain macam kitaran angin sekarang....

kadang2 tu macam dok tepi pantai dah yan rasa...

pssst /  kawan2 sarapan apa pagi nie...yan sarap bubur ayam...tekak nie macam tak selera makan nasi...








INGATAN
" ( sambil berkata dengan lidah atau dengan hati ) sesungguhnya kami memberi makan kepada kamu kerana Allah semata mata...kami tidak berkehendakkan sebarang balasan dari kamu atau ucapan terima kasih  "
SURAH AL INSAN - AYAT 9 


26 ulasan:

  1. Salam Yan..dugaan betul kan..bersabar lah..sllu sgt skrg ni kes ribut yang merosakkan harta benda....
    atie puasa hari ni, so takde sarapan..hihi..

    BalasPadam
    Balasan
    1. wasalam..tulah kan...sebab angin beserta hujan...

      selamat berpuasa :-))

      Padam
  2. cuaca tak menentu sekarang...bila panas..panas sesangat..bila hujan,sekali dgn ribut petir...

    BalasPadam
  3. Dekat JB ni tak ada pulak ribut Yan tapi adalah hujan juga. Kesian pulak kalau selalu bumbung kena perbaiki. Ujian Allah kita tak dpt nak kata apa kan Yan..

    BalasPadam
  4. Semlm hujan lebat sgt yan..nk memandu pon xnmpk

    BalasPadam
  5. Berhati-hati...kalau hujan ribut, biarlah reda dulu....semoga semuanya selamat!

    BalasPadam
  6. Itulah angin kuat sekarang ni.

    BalasPadam
  7. Adusss... Dugaan... Bertabahlah...

    BalasPadam
  8. Salam. Sabar dengan dugaannya. cuaca pun tak menentu sekarang kan

    BalasPadam
  9. Allahuakbar. tula cuaca sekarang tak menentu. syukur takde kemalangan pape kan

    BalasPadam
  10. kat tpt kakak ni sejak2 ni kalau hujan berangin juga tapi takdelah sampai atap terbang....mungkin tpt yan kawasan agak lapang kut...simpati dgn yan.

    BalasPadam
  11. semoga bertabah dan teruskan zikir dibibir org2 yg redha.. :)

    BalasPadam
  12. singgah melawat di pagi Selasa..:)

    BalasPadam
  13. saya pun, bila angin kuat terasa bimbang kut-kut atap porch di angkat angin.

    kalau terjadi begitu... tak tahulah macam mana nak ganti...

    BalasPadam
  14. Ujian datang tak mengira masa...harap yan tabah dan redha mengharunginya....semoga ada hikmah disebalik kejadian angin yg semakin ganas sekang ni...tempat akak pon begitu yan lagi bila dekat dgn laut sesekali angin datang tu kecut jugak perut akak...

    BalasPadam
  15. Kalau setakat hujan tak apa tapi bila hujan disertai ribut, ia sangat menakutkan. Cuaca semakin berubah sekarang, semoga mereka yang ditimpa musibah tabah menghadapi ujian Allah..

    BalasPadam
  16. moga kita dijauhkan dari bala yang lebih dahsyat lagi ..hu..hu..

    BalasPadam
  17. Ya Allah...
    Sabar ya...

    Apa apa pun, alhamdullilah awak selamat...keluarga selamat

    BalasPadam
  18. semoga tabah menghadapi ujian dan dugaan ini ye yan...

    BalasPadam
  19. Angin kuat kan.. masa nak p Bangkok ari tu pun angin kuat, balik tu.lagi teruk. Kapal terbang siap turun naik lagi sbb nak.elak cuaca buruk.

    BalasPadam
  20. Semakin dashyat cuaca skrg..kdg ribut, kdg hujn lbt, kdg pns terik..
    sabarlh kita hnya hamba..

    BalasPadam
  21. kalau ribut memang takut rasa,, bergoyang2 rumah kat kampung tu,, sabar ye kak,, pagi ni anie sarapan mee goreng,,

    BalasPadam
  22. aduhai.. skarang mcm ne Kak Yan ? kalo kat taman CT ni hujan lebat pun dah seram bunyinya..

    BalasPadam
  23. Yan apa kabar? Mak Long harap segalanya baik. Sabar itu satu dari iman. Sentiasa berhati-hati ya..

    BalasPadam
  24. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

    BalasPadam