Rabu, 13 Mei 2015

SARANG TEBUAN JANGAN DIJOLOK




ASALAMUALAIKUM...


aku ni bukan lah baik sangat TAPI aku tahu cara hormat orang yang lebih tua bahkan sesama manusia....

Aku tak nafikan aku memang cepat emosi kalau ada perkara yang melibatkan orang yang aku sayang lebih2 lagi mak abah dan suami aku dipijak2...

Mana rasa hormat kau...yang aku pelik tu anak kurang ajar bapak boleh sokong...kesian kau punya bapak macam tu...

Kadang aku fikir..macamanalah bila hari tua makbapak dia nanti....jangan jadi macam cerita ANAKKU SAZALI udah lah ye....

Baru senang sikit dah berlagak...hello kawan..jangan menongkat dunia..balasan Allah itu ada.. cuma lambat atau cepat...

Apalah yang dibanggakan sangat dengan hal dunia yang selalu kau ungkitkan...kau buat amal tapi kau mendabik dada bangga diri..megah kau kata pahala kau lebih banyak dari orang lain...aku pelik tengok kau nie..belajar agama tinggi katanya...tapi hal pahala yang kau banggakan...

Bukan ke pahala tu..kita tak tahu samada Allah bagi atau tidak..mungkin Allah bagi tapi kalau dah riak dan takabur mungkin Allah tarik balik...waallahualam..

Nauzubillah semoga aku tak jadi macam dia..gila pangkat..gila pujian...gila harta...gila nama...



















15 ulasan:

  1. Tu laaa dia manusia.. Baru makan sotong dah berlagak... Kalu makan ikan paus tah macamana ruper agaknya.. Iskksss...

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau makan ikan paus..lagi banyak lemak lah jawabnya..huhu

      Padam
  2. sod ba ro...

    kekadang bila terlalu marah, kita pula sebaliknya jadi bongkak dan angkuh...

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih im atas teguran im...doakan yan sabar yer im....sakitnya tu disini...:'-C

      yan marah sebab dia terlalu kurang ajar sampai makbapak yan menangis im...

      Padam
  3. kadang bila kita sabar, ada jer yg mencabar kan yan... apapun betul kata yan dunia ni berpusing kdg kita dibawah kdg diatas.. so, masing2 kena beringat..hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. kadang2 kesabaran tu dah tak terbendung lagi..macam gunung berapi...lama2 meletup

      Padam
  4. Akak tak penah amik pusing dgn orang camni...lantokkk ke dia la selagi tak kacau hidup akak wat lek wat pis je =)

    BalasPadam
    Balasan
    1. kak yan pakai tips akak ni..terima kasih kak..bagi pandangan...cayang ketat2

      Padam
  5. semoga 1 hari nnti, 'dia' b'jaya muhasabah diri & b'ubah.

    BalasPadam
  6. kalau jolok sarang TEBUAN..habislah..tunggu lah kesan nya

    BalasPadam
  7. orang2 cem ni mmg ceruk mana pun ada.. sabar ye Kak Yan.. biarkan dia je dabik dada kita kekal bersederhana..

    BalasPadam
  8. Sabar yanti
    Akhir zaman mmg gitu
    Ustaz kta jgn keluar rmh..duk diam2 jer,bila keluar byk org sakit...nti kita pun sakit...

    BalasPadam
  9. betul tu kadang2 boleh hilang sabar kita dibuatnya dengan manusia disekeliling kita ni..tapi sabar itu lebih baik,sabar itu lebih indah..sama2 kita belajar untuk bersabar ye yan..inshaAllah

    BalasPadam