Rabu, 2 September 2015

CAKAR AYAM MEE HOON


ASALAMUALAIKUM...


Apa khabar sahabat semua ?

Maaf ye yan lambat singgah umah sahabat....

Sebab line wifi slow sesangat...

Pernah dengar cakar ayam..

Sapa tak suka cakar ayam angkat tangan...

Sedap kan cakar ayam...

Lemak manis...

Tapi kalau dah termasuk kat gigi yang berlubang..

Sendiri mau ingat !!!

Semalam yan cuba buat pakai mee hoon ...

Alhamdulilah jadi...

Cuma kena lebihkan gula merah lagi...

Sebab warna nya tak menepati piawaian hati yan...




34 ulasan:

  1. erk.. tak pernah dengar lak makanan nama cakar ayam ni. tulisan cakar ayam selalu la. huhu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. mungkin kat tempat gary nama lain kot...

      Padam
  2. Wah! Yan buat hati Mak Long teruja nak buat cakar ayam. Mak Long ada keledek nih...

    BalasPadam
    Balasan
    1. pakai keledek lagi best...keledek texas sama macam malaysia tak

      Padam
  3. JM x angkat tangan sbb JM suka cakar2 ayam ni...cakaran harimau je JM x suka hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. sedap kan cakar ayam keledek...kak yan pun tak mau..takut

      Padam
  4. kak Yan..cer kongsi resipi dan cara membuatnya kat sini..JM ni pandai mkn je

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehe..tak boleh tepek resepi lagi..masih dalam kajian..

      Padam
    2. Haha... ye lah JM nk buat ke?
      Haha...

      Kak yan... pos skit kt kiteorg... kiteorg ni berjiran...

      Hihi

      Padam
  5. Pepagi dah terjumpa resipi yang agak berbeza. Selalu dengar cakar ayam keledek kan. Idea baru boleh cuba nih....

    BalasPadam
  6. Saya baru tahu pulak tentang perkara ini..

    BalasPadam
    Balasan
    1. :-)) kat borneo tak de ke nafi..biasa pakai keledek

      Padam
  7. ooooo...cakar ayam bole buat pakai minuh ye yan...pestime akak dengo ni...kikiki...akak suka je makan tapi mau kene alas dengan mangkuk kalau tak nanti nagis nak menyapu

    BalasPadam
  8. dah lama tak makan kuih ni
    suka sangat makan
    camne nak buat kuih ni ye kak
    cer ajar sikit

    BalasPadam
  9. Kakak pun baru tau cakar ayam guna meehoon.....cara buatnya sama ke dgn cakar ayam biasa tu yan?

    BalasPadam
  10. lama tak makan cakar ayam
    biasanya di buat dari keledek kan
    pertamakali tau boleh juga dbuat dri meehoon..

    BalasPadam
  11. dapnye cakar ayam..tp lama da x makan...teringin lak rasa ni :)

    BalasPadam
  12. wah...suka..tp da lama x makan..teringin lak rasa :)

    BalasPadam
  13. ahaha... de nama dia la.. tp lupa..

    BalasPadam
  14. Wahhh cakar ayam pakai beehoon.. Bole ea? mummy tau makan ja.. Sedap ooo... Kena yg rangup kaw kaw tu.. Perghh meleleh ayaq liuq...

    BalasPadam
  15. cakar ayam mmg keras sedikit ...

    BalasPadam
  16. best ni kunyah2 sambil tgk TV.. siaplah nangis kalau masuk gigi berlubng..huhu..
    kongsilah resepi akak

    BalasPadam
  17. Pandainya kak yan buat. Tak pernah try cakar ayam mihun. T boleh blaja dengan kak yan la.

    BalasPadam
  18. sedapnya cakar ayam...lama sangat tak makan
    teringat dulu2 masa kecik2 mak suka buat cakar ayam ni :)

    BalasPadam
  19. lama gila tak makan cakar ayam. kat man nak cari ye selain dari buat sendiri . hihi

    BalasPadam
  20. ada juga mkn...tak berminyak ok jer..
    yan buat ker tu...

    BalasPadam
  21. Eh lupa nk bagi salam hahahahag...
    Assalamulaikum kak yan...
    Wah cakar ayam buat sendiri pandainya..
    Ma ekin suka sangat ni...

    BalasPadam
  22. SS suka kuih ni... kalu ke melaka mesti beli!

    BalasPadam
  23. salam..

    yaya pernh mkn..mmg sedap! tp xtau la dia guna apa.rasenyer mcm mee hoon tgok bntuk dia..huhu mee hooon jnis kecik tu.. haha *taumakanjee

    BalasPadam
  24. ehehe singgah nanti2 pun xpa.. yg tak singgah tu yg mrajuk =P

    BalasPadam