Jumaat, 23 Oktober 2015

SALAM JUMAAT PADA 10 MUHARRAM


ASALAMUALAIKUM...




ALHAMDULILAH, masih diberi kesempatan merasai nikmatnya hidup ini..

Biarpun hanya beralaskan air kopi dan biskut kering , dipagi hari ,terasa bersyukur tak terhingga...

Terfikir sejenak , bagaimanalah agaknya insan yang hanya mampu beralaskan air paip semata untuk menghilangkan dahaga , mengenyangkan perut..

Bebanan hidup semakin menghimpit , biar pun pelbagai usaha dilakukan...

INGAT !! 

Jangan sesekali putus asa...selagi ada tulang empat kerat..berusahalah..carilah rezeki dimana sahaja...jangan meminta minta...insyallah dimana ada kemahuan disitu ada jalan...kalau malas satu apa pun tak dapat..

hidup di zaman ini perlu pandai mencari peluang..bukan pandai kelentong orang...


JOM ZIKIR 

ALLAHUAKHBAR

ALLAHUAKHBAR

ALLAHUAKHBAR

ALLAHUAKHBAR

ALLAHUAKHBAR

ALLAHUAKHBAR

ALLAHUAKHBAR

28 ulasan:

  1. InsyaAllah ...akan dipermudahkan rezeki jika berusaha.Kakak ni lagi agak terbeban dengan ekonomi skg ,anak semua belajar lagi tapi alhamdulillah rezeki mereka murah ..Allah permudahkan

    BalasPadam
  2. Assalamu'alaikum Yan...

    Sentiasa ingat bahawa sesusah mana pun kita, pasti ada orang yang lebih susah lagi...

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumsalam kak cik..insyallah kak cik..yan akan ingat pesan kak cik
      :-))

      Padam
  3. Assalamualaikum yan,
    Salam jumaat mubarak. Alhamdulillah, selagi bernafas selagi itulah ada rezeki yang dijanjikan sebagaimana disebutkan di dalam hadis junjungan mulia...Biskut kering di cicah dengan air kopi pun sedap juga...

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumsalam saudara...salam jumaat :-))...
      insyallah saudara..betul apa yang dikata..

      Padam
  4. Salam Jummat Yan...

    Sekali sekala pekena kopi ngan biskut memang sodap.. yum yum!

    BalasPadam
    Balasan
    1. salam jumaat juga mummy :-))

      haah mummy..terlebih makan..rasa semput..huhu

      Padam
  5. salam jumaat kak yan tuuu., ;p

    BalasPadam
  6. Salam Jumaat iryanty,

    Alhamdulillah.. Alhamdulillah dengan rezeki dariNya..

    BalasPadam
  7. Assalamualaikum Yan,

    Apa khabar Yan dan keluarga? Wahh sedap sarapan biskot cicah kopi panas. Tiap-tiap hari Mak Long sarap biskot cecah kopi dan tetap bersyukur kepada Nya. Masyarakat kita perlu belajar berusaha lebih gigih untuk memiliki kejayaan dalam hidup dan menaikkan ekonomi orang Melayu. Kalau masuarakat lain boleh berjaya, orang Melayu pun boleh berjaya.

    BalasPadam
  8. sedap menu tu kak

    Jemput singgah blog Nurfuzie.com
    Jom memriahkan GA cik en yang bernilai lebih dari rm1KGive Away Nurfuzie Dot Com #1 Bernilai RM1000
    Dan Entri terbaru di Cantiknya Mereka Menutup Aurat

    BalasPadam
  9. salam jumaat yanty...bersarapan biskut keringpun sgt menyelerakan..

    BalasPadam
  10. terima kasih atas nasihat tu ye kak yan

    BalasPadam
  11. salam jumaat yan...alhamdulillah sedap tu dapat makan biskut dengan air kopi macam tu...akak berpuasa hari ni

    BalasPadam
  12. Salam Jumaat juga buat Kak Yan.

    BalasPadam
  13. salam ptg jumaat yan sdg memunggu berbuka puasa tiada yg istimewa hanya roti canai dan kuah je

    BalasPadam
  14. Tengok pix ni tetiba rasa
    nak menyelongkar gerobok je..cari biskut..
    kot2 ada saki baki...

    BalasPadam
  15. Kemarin Jumaat indahnya hari 10 muharam..tahnia jadi top two ..kekalkan usaha semakin dekat terjah blog Etuza hari ini ya

    BalasPadam
  16. semoga beroleh kejayaan di komentar unggul ya tahnia

    BalasPadam
  17. Teringin sangat nak makan bubur asyura tapi tak terjumpa pula...

    BalasPadam
  18. Mudah mudahan yan....rezeki Allah sentiasa bertebaran di mana2 cuma rajin dgn tidak je kite mencari nye...jangan sesekali mengeluh kerana pasti ada lagi yg lebih susah dari kite kan

    BalasPadam
  19. InsyaAllah terus berusaha kan Kak Yan.. selagi tulang empat kerat masih boleh memberi tenaga..

    BalasPadam
  20. Biskut cicah kopi mmg sdpppp.

    BalasPadam
  21. biskut kering tu..kalau layan dgn kopi panas, sedar x sedar berkeping2 habis ditelan..

    BalasPadam