Isnin, 19 Januari 2015

ANAI ANAI

ASALAMUALAIKUM

apa dosa kami wahai anai2.....

kayu kat luar tu banyak...

 mengapa meja makan kami juga jadi pilihan...

kami terpaksa meracuni dirimu...

jika tidak berapa banyak lagi yang habis dimamah oleh mu...





INGATAN
" sesungguhnya syaitan itu musuh kamu...maka jadikanlah ia sebagai musuh "
( SURAH FATIR : AYAT 6 )

18 ulasan:

  1. Bahaya ni Siti sebab kalau dah ada mungkin akan merayap ke tempat lain. Baik call pest control..

    BalasPadam
  2. Sorry Yanti tersilap namalah pulak hihi..

    BalasPadam
    Balasan
    1. :-)) tak per kar..asal ader TI ..hehe..mmg dah merebak kak.
      naik kebumbung rumah.. :-((

      Padam
  3. Mmg le sedih bila tgk anai2 makan rumah atau brg2 kita. Nak taknak terpaksa la bunuh wp hati tak rela.

    BalasPadam
    Balasan
    1. :-(( betul tu...habis kayu tu dimamah nya ..lompong...

      Padam
  4. kat umah ti pun ada gak....tapi mujurlah tuan rumah ni dah tukar semua kayu jati..gigi anai=anai tak lepas nak gigit..huhuhu...sakit hati tul kan kalo ada dalm rumah..bnyakkan bersabar k

    BalasPadam
    Balasan
    1. memang geram juga..tu yang dah beli racun anai2... :-))

      Padam
  5. anai anai ni memang suka makan benda benda gitu. dulu nani duduk rumah lama pun macam tu jugakk

    BalasPadam
    Balasan
    1. anai2 mahluk perosak kan..habis digigitnya :-((

      Padam
  6. betul kata kak zakie tu, better panggil pest control...huhuhuh

    BalasPadam
    Balasan
    1. akan dicari kat daerah segamat.. :-))

      Padam
  7. teringat kat kampung. habis dinding rumah penuh anai anai. sabar yer yan :)

    BLOG OH! BLOG

    BalasPadam
    Balasan
    1. mmg habis dinding rumah dan kayu beruti dimamahnya :-((

      Padam
  8. anai2 ni kalau dia dpt lepak mmg payah nak habis segala cucu cicit..

    sembur lps tu dtg balik membiak..kena beli barulah tu..

    BalasPadam
  9. anai2 ni kalau dia dpt lepak mmg payah nak habis segala cucu cicit..

    sembur lps tu dtg balik membiak..kena beli barulah tu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu km...tukar kaki meja aje...yang lain ok lagi...tukar rumah batu je agaknya tak ader anai2 kan..

      Padam
  10. Anai² zaman sekarang ni hebat tau.. jgn sangka kayu je dia gigit.. kalau dinding batu tu, ada rekah pun dia masuk.ha.. lepas tu makin besar la.rekahan dinding..Sya pernah jumpa.nasi² aneh ni sekali.dulu Kat rawang

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu sya..anai2 pi sekolah agaknya...pandai jer cari portnya.. :-))

      Padam