Rabu, 28 Januari 2015

IKAN PATIN TERMENUNG ???

ASALAMUALAIKUM...

kawan2 pernah bingung tak nak masak apa...
sebagai suri rumah yang tegar memasak hari2...
memang kadangkala yan akan bingung tak tahu nak masak apa...
lebih2 lagi ikan patin...
bukan sebab tak tahu masak..
tapi tak tahu nak masak kicap ker...goreng ket..sambal ker..pindang ker...asam pedas ker..gulai ker...bakar ker...AAAAAH BANYAKNYA KER !!!!!!!...
nak masak bubuh tempoyak takder stok...
tekak ni semua ada rasa nak makan semua jenis masakan..
ketika ni yan masih tenung ikan tu..tak tahu nak masak apa..


macam besor no nak ditayang2 kan..
:-))  3kg lebih juga beratnya tau...


nak masak apa agaknya yer ... 
tempoyak tak der stok kat umah :'-C



INGATAN
"  dan mudahkanlah bagiku , tugasku "
( SURAH TAHA : AYAT 28 )

25 ulasan:

  1. Kalau kakak masak asam pedas tak kesudahnya Yan. Dah resepi itu yg biasa kakak buat..

    BalasPadam
    Balasan
    1. :-)) terima kasih kak..sampai sekarang masih lom masak..huhuhu...asampedas pun ok juga kan kak..letak bendi dgn daun kesum..

      Padam
  2. Salam kenal..

    Jangan tenung lama2 ikan patin tu, nanti bercakap pulak dia mcm ikan kaloi.. hehehe..
    saje gurau..

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehe..kalau ikan tu bercakap..senang sikit yan nak tanya " ikan2 ko suka aku masak apa " :-))

      Padam
  3. buat lah goreng berlada cili api sedap jugak. ^_^

    BalasPadam
    Balasan
    1. ok juga idea nani tu...terima kasih :-))

      Padam
  4. singgah ke sini iryanty: kalau kak ana goreng pun sedap ni, cicah air asam..samalah ye entri kita cari idea memasak ni :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. :-)) terima kasih sudi kunjung balas kak ana..betul juga eik..bakar cicah air asam pun ok..mmg suri rumah inilah masalah nya..huhu

      Padam
  5. Selalu kalau singgah rnr Sg perak menghala ke Penang, keluarga saya sukalah makan patin masak tempoyak.

    Saya tak berapa suka.

    Harganya seketul sekitar rm4. Pada saya ok la...

    Tapi itu patin sangkar. kalau patin memang dari sungai, rasanya lebih mahal dari itu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu im..kalau pati sungai sepotong cecah 7 8 ringgit..yan hantu tempoyak...huhuhu

      Padam
  6. Gorengkan sahaja..habis cerita betul tak?

    p/s :Salam motivasi dari Hero Borneo

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    2. :-)) betul juga...mudah dan ringkas

      Padam
  7. Dah masak apa ikan patin tu yan? Kalo akak masak asam pedas je la, letak daun kesum.

    BalasPadam
  8. so last2 nye masak ape? hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. :-)) asam pedas + kobis jeruk + daun kesum

      Padam
  9. iryanty masak apa pun pasti sedap..lebih2 lagi menu pilihan..besar ya ikan patin tu

    BalasPadam
  10. ikan patin stim limau. boleh? :p

    yan org pahang ke ni?

    p/s: tak makan ikan sungai :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. tak pernah cuba pula :-P

      anak jati batu pahat johor :-))

      yan mmg suka ikan sungai berbanding laut

      Padam
  11. Sya x pandai.masak lain ikan Patin ni.. masak tempoyak je tau.. haha

    BalasPadam
    Balasan
    1. yan pun tak.pandai masak dik sya..kak yan belajar sikit2 :-P...ok lah tu patin tempoyak janji perut suami berisi :-))

      Padam