Ahad, 8 Februari 2015

DON'T TALK



ASALAMUALAIKUM....





INGATAN
" ALLAH  ( sentiasa ) hendak meringankan ( beban ) hukum - NYA daripada kamu...kerana manusia itu dijadikan berkeadaan lemah "
( SURAH AN NISA ' : AYAT 28 )

24 ulasan:

  1. Balasan
    1. betul tu jm :-)).. cakap salah ...tak cakap salah...

      Padam
  2. betul tu yan kalau ckp yg menyakitkan hati orang lebih baik berdiam kan

    BalasPadam
  3. kata - kata berhikmah..terima kasih ini ingatan kepada semua orang...

    BalasPadam
    Balasan
    1. sama2 cikgu.. :-)) kadang2 bila dah syok bercakap lupa apa yang dikatakan... ingatan buat diri sendiri juga

      Padam
  4. Salam ...

    ada kala kita perlu kurangkan bercakap...apa lagi dalam hal2 yang tak berfaedah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. wasalam...

      betul tu bunda...belajar untuk cakap benda yang bermanfaat.. :-))

      Padam
  5. Jika ke arah kebaikan terpaksa juga bercakap. Misalnya tengok orang hampir jatuh kerana ada lubang di depannya, terpaksa bercakap mengingatkannya tentang lubang di depan. Saya pernah menegur seorang amoi yg terlupa zip skirtnya, bukan kerana nak menggatal tapi kerana rasa ada tanggung jawab untuk membetulkan sesuatu yg nampak tak betul...

    BalasPadam
  6. Sokong Iryanty! Cakap bila perlu..hihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. terasa macam wakil rakyat pulak...huhuhu....

      Padam
  7. kurangkan bercakap dan lebihkan mendengar..

    BalasPadam
    Balasan
    1. mendengar benda yang elok2 ajer :-))

      Padam
  8. hati hati dengan kata. sebab boleh jadi ia lebih tajam dari mata pedang ^^

    BalasPadam
    Balasan
    1. :-)) betul tu nani..luka yang tak berdarah..

      Padam
  9. erm.. better diam lah :)

    p/s: yan ada tanya pasal zoku > http://littleputeri.blogspot.com/2015/02/zocu-slush-shake-make-your-own-slurpee.html

    BLOG OH! BLOG

    BalasPadam
    Balasan
    1. :-)) terima kasih azi..

      psst..pertama kali panggil nama...huhuhu

      Padam
  10. Terima kasih utk ingatan ini.
    Saya kena buat banyak muhasabah diri.

    BalasPadam
    Balasan
    1. :-)) sama2 lynn...

      jom kita muhasabah diri..

      Padam