Jumaat, 13 Februari 2015

RUMAH ITU


ASALAMUALAIKUM...

RUMAH ITU TEMPAT MEMBESAR KU...

RUMAH ITU ADA DAMAI DISANA...

RUMAH ITU KU RINDU SELALU...

RUMAH ITU ADA MAK ABAH KESAYANGANKU...

RUMAH ITU MEMPUNYAI JIWA YANG SUKAR DILUAH KAN..

RUMAH ITU TERSERGAM INDAH DI DEPAN SUNGAI...

RUMAH ITU HASIL TITIK PELUH ABAH SEWAKTU JADI ASKAR..

RUMAH ITU TAK PERNAH SUNYI DENGAN CANDA GURAU PENGHUNINYA...

KINI RUMAH ITU TETAP DISITU MENANTI KEPULANGAN KU....





INGATAN
" sesungguhnya ALLAH mengasihi orang yang berperang untuk membela Agama-Nya..dalam barisan yang teratur rapi...seolah olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh "
( SURAH AS SAFF - AYAT 4 )

26 ulasan:

  1. alhamdulllah yan ada rumah utk kita berteduh dan orang2 yg kita sayangi didlaam nya kan..

    BalasPadam
    Balasan
    1. alhamdulilah..yer kak...rindu rumah itu

      Padam
  2. Bau rumah yg kita duduk dari kecik sampai besar pun terasa lain kan Yan.

    Alhamdulillah kita ada tempat terbaik utk berteduh..

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul kak..bau rumah itu tiada 2..hanya rumah itu yang bau begitu...rindu bau itu...walaupun pewanginya sama. tetap ada kelainan..

      alhamdulilah...

      Padam
  3. baca ni rasa rindu nak balik rumah mak ayah..

    BalasPadam
    Balasan
    1. :-)) tak dapat balik..call kan boleh...

      Padam
  4. rumah itu sangat cantik kakyan hihihi,,, salah satu impian saya nak adakan sebuah rumah untuk mak abah bagi mengantikan rumah mereka yang dah usang,, Doakan saya ye kakyan,,,

    sejauh mana kita merantaupun,, hari raya tetap balik ke pangkuan ayahbonda,, Emmm rasa rindu plak pada mereka tu hihi,,

    BalasPadam
    Balasan
    1. hah betul tu anie...hehe...amin..insyallah anie ..moga ada rezeki kita untuk kedua ibubapa...

      hari raya paling sentimental kalau tak dapat balik...sedangkan mereka masih ada.. :'-C

      Padam
  5. rumah tempat saya di besar dan bermain dah usang.

    sejak abah tiada, penyelenggaraan rumah itu terbiar...

    BalasPadam
    Balasan
    1. selengara perlahan lahan im...rumah itu kenangan walaupun dah tiada...

      Padam
  6. Assalamualaikum,
    Allahu rabbi, tiba-tiba teringat rumah pusaka di desa...
    Di situ dilahirkan, di situ dibesarkan meniti usia menuju dewasa...

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumsalam saudara...
      ingatan di rumah itu tetap segar kan saudara...tak sama dengan rumah sendiri....di rumah itu ada ibubapa menanti...kepulangan anak yang dikasihi..

      Padam
  7. Rumah tempat membesar dulu masih ada..tapi dah berbelas tahun tinggal. Merantau sana sini.. 3 tahun lepas renovate..lain sungguh rasanya..

    BalasPadam
    Balasan
    1. :-)) rumah dah renovate mmg akan rasa lain pada pemulaannya...lama2 ok lah tu..

      Padam
  8. lebih kurang je design rumah kampung kita :)

    BLOG OH! BLOG

    BalasPadam
  9. alhamdulillah rumah itu penting dari segala-galanya tempat untuk berteduh, beramal dan jadikan lah rumah ku syurga ku

    BalasPadam
  10. seronok kalau dapat balik rumah family

    BalasPadam
    Balasan
    1. :-)) mestilah nani...hilang segala masalah..

      Padam
  11. subahanallah..rumah itu syurga kita kala di dunia...buat yang baik2 dalam rumah kita...ukuhuwa persaudaraan

    BalasPadam