Khamis, 5 Februari 2015

TAKDIR DAN WAKTU

ASALAMUAALAIKUM..


ALLAH MAHA BESAR...

ALLAH MAHA BESAR...

ALLAH MAHA BESAR...

minggu yang paling sukar dalam hidup yan...hidup dan mati ketentuan ALLAH..tiada siapa yang tahu bila dan dimana...kita hanya pinjaman sementara...sampai masa akan diambil kembali oleh ALLAH...sukarnya nak menangung rasa hati ni...tak pernah yan rasa macam ni..yan kehilangan 2 insan yang rapat dengan yan..

hari jumaat lepas yan kehilangan adik ipar yang ( arwah ramli ) baru berkhawin 28 hari...akibat sakit jantung..arwah berusia 66 tahun...catatan perkhawinannya ada yang letak diblog..

pagi ni yan dikejutkan lagi dengan pemergian sahabat yan arwah mohd salehuddin yang berusia 30 tahun akibat kanser darah....arwah meninggalkan seorang isteri dan anak yang berusia 2 bulan.. 

tak tahu nak menulis apa lagi..terasa berat jari jemarini...

kepada kawan2 blogger jika ada yang sudi sudi sedekahkan AL FATIHAH pada ARWAH RAMLI dan ARWAH SALEHUDDIN..terima kasih...AL FATIHAH



INGATAN
" dan janganlah kamu berkata untuk sesuatu..aku akan melakukannya "
( SURAH AL KAHFI : AYAT 23 )

26 ulasan:

  1. Assalamaualaikum waahmatullah,
    Innalillah...mudah-mudahan ditempatkan di dalam rahmat-Nya
    Salam singgah di sini sahabat blogger..

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumussalam...amin :'-C

      terima kasih sudi singgah..nanti yer yan terjah blog saudara

      Padam
  2. Assalam...

    Salam takziah untuk Yan dan keluarga kedua2 arwah...Al-Fatihah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumussalam..

      terima kasih kak..memang tak sangka arwah telah kembali kepada maha pencipta kak..

      Padam
  3. Balasan
    1. terima kasih bw...anak arwah comel..sebiji muka arwah..diam jer baby tu tak nangis..mungkin mengerti ayahnya telah pergi menyambut seruan ilahi...

      Padam
  4. Yelah... kehidupan kita ini memang akan berakhir dengan kematian. Cuma bila dan bagaimana.

    Sementara masih bernafas ini kita persiapkanlah bekalan...

    p/s: tentang gambar pegaga itu boleh klik kat perkataan pegaga (bold dan underline).

    Rasanya memang sikit payau tapi padayang dah biasa minum teh tanpa gula begitu, ianya biasa. Kekadang saya bubuh gula stevia untuk manis.)

    BalasPadam
  5. Innalillah. semoga arwah ditempatkan dalam kalangan orang orang beriman

    BalasPadam
  6. salam takziah..walau tak kenal, tapi terasa sedihnya.

    BalasPadam
  7. Al Fatihah..
    Salam takziah dari saya.

    BalasPadam
  8. Al-fatihah buat mereka yg mendahului kita...

    Setiap permulaan akan ada pengakhirannya, cuma kita tak tau di mana pengakhiran kita...

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih jr....betul tu jr..arap2 pengakhiran yang baik kan...amin

      Padam
  9. takziah dan alfatihah utk kedua arwah semoga roh mereka di cucuri rahmat aminn

    BalasPadam
  10. Assalam Yan...Al-Fatihah buat mereka berdua aminnn

    BalasPadam
  11. Sungguh Yan ajal dan maut tak ada siapa yg dpt mengukur.

    Moga keluarga arwah diberi kesabaran yg tinggi dan arwah ditempatkan bersama kalangan mereka yg beriman..

    BalasPadam
    Balasan
    1. yer kak..kesian baby tu kak..macam tak percaya arwah dah pergi kak...terima kasih kak

      Padam
  12. Inna lillahi wainna ilaihi hirojiun
    terkedu skjp..
    ajal maut ketentuan yan..
    redha

    BalasPadam
    Balasan
    1. yer kak..terima kasih kak...yan redha tapi...entahlah kak..

      Padam
  13. Balasan
    1. terima kasih dik...

      masih teringat arwah :'-C

      Padam