Jumaat, 27 Mac 2015

JANGAN SELINGKUH !!!


ASALAMUALAIKUM...


yang dilarang itu juga dicari..bila dah kantoi..baru nak gelabah..esok buat lagi.....kata sayang...tapi kenapa masih lakukan....makan tak dijaga ke...atas katil tak dilayan ke...kurang berdandan ke...perlu perhatian lebih ke...atau dah tak selera dengan pucuk tua...dimana silapnya...
lupakah pada janji masa akad nikah...

 yang halal itu lebih nikmat daripada yang haram...



32 ulasan:

  1. Assalamualaikum,
    Betul tu, ramai suka mencari yang haram berbanding yang halal. sedangkan yang halal itu lebih nikmat....dunia, dunia...

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumsalam saudara...betul tu...kalau boleh elak kita elak.

      Padam
  2. Salam. Hee jodoh ajal maut rejeki semua sudah ketentuanNya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. wasalam...memang jodoh ditangan Allah...tapi kalau bertepuk sebelah tangan takkan berbunyi...

      Padam
  3. isu berat..boleh trauma kalau kena..minta dijauhkan


    p/s :Happy blogwalking from admin blog>>> Hero Borneo

    BalasPadam
    Balasan
    1. :-)) betul tu..nauzubillah....bukan trauma lagi nie nafi..kalau yan merana dibuatnya..

      Padam
  4. Kalau terasa iman tak kuat usah cuba menjadi org tengah utk menyelesaikan masalah org lain bimbang itulah jadinya..

    BalasPadam
    Balasan
    1. :-)) mula2 sajer nak dengar..lama2 rasa kesian...timbul sayang...bahaya macam nie

      Padam
  5. biasanya bermula mcm tu la..mula2 jd pendengar..kemudian melarat2...

    BalasPadam
    Balasan
    1. bila hati dah simpati...terdetik rasa kesian...tanpa sedari terlebih bagi perhatian...tu yang tersangkut...

      Padam
  6. hak org juga teringin..paroh jugak gini..heee

    BalasPadam
    Balasan
    1. dah tertulis perjalanan hidupnya begitu..

      Padam
  7. Yelh jgn gatai nk sibuk dgr masallah org lain...nti tergoda gembira sakan setan

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau ada masalah suami isteri duduk berbincang..itu lebih baik dari cerita pada org lain..

      Padam
  8. lebih elok buat hal sendiri je untuk elak perkara sebegitu hihi,,

    BalasPadam
  9. yang haram tu hanya nikmat sekejap...merana di dunia dan di akhirat kelak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu..segera buat taubat nasuha...

      Padam
  10. salam singgah.

    dunia akhir zaman. manusia sudah tidak pedulikan pasal haram halal kan :(

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih sudi singgah....

      AL QURAN jadikan panduan..insyallah

      Padam
  11. Terima kasih atas peringatan..

    BalasPadam
  12. tiada guna selingkuh ALLAH dahh tentukan jodoh kita terima seadanya

    BalasPadam
    Balasan
    1. :-)) mudahan jodoh kita tepat untuk kita didunia dan akhirat

      Padam
  13. Tajuknya "selingku" atau "selingkuh", Yan?. Tapi apa pun ejaannya, jika maksudnya melakukan sesuatu yg dilarang agama tunggulah pembalasan sama ada di akhirat atau Allah bayar cash di dunia....

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih jr teguran ejaan tu :-))...
      yan dah perbetulkan..

      Padam
  14. nauzubillah.. smoga semua baik2 saja.. trhindar dr semua2 yg tak beest..

    BalasPadam
  15. takut nk kahwin huhuhhu..susah nk cari yg SETIA

    BalasPadam
    Balasan
    1. rugi kalau tak kawin sis :-)) ... insyallah jumpa llki yang setia..amin..

      Padam
  16. Nauzubillahiminzalik.. ee.. jgn lah buat mcm tu...

    BalasPadam
  17. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

    BalasPadam