Ahad, 19 April 2015

AMALAN BULAN REJAB



ASALAMUALAIKUM....


bulan Rejab datang lagi....pejam celik esok dah bulan Rejab...

syukur alhamdulilah dapat kita merasa lagi kehadiran bulan rejab...

kebiasaannya pada bulan rejab kita akan  berpuasa sunat ..kalau nak hari2 pun boleh juga...tapi biasanya puasa sunat isnin khamis ...

pada 27 Rejab telah terjadi peristiwa penting dalam hidup nabi Muhammad SAW....iaitu ISRA' dan MIRAJ'...pada malam ini juga Baginda di fardhukan solat 5 waktu sehari semalam....

dalam bulan nie juga kebanyakkan dari kita rajin bersedekah....buat kenduri tahlil...dan perbanyakkan selawat dan berzikir selain ditambah dengan doa ibu bapa...


SELAMAT BERPUASA SUNAT :-))...





23 ulasan:

  1. Ya Allah dah masuk bulan Rejab...lalai sungguh dengan urusan dunia..

    BalasPadam
    Balasan
    1. samalah kita kak..yan pun kawan google plus yang ingatkan tadi :-))

      Padam
  2. Dah boleh start ganti puasa sambil menambah amalan2 sunat lain kan Yanty :)

    BalasPadam
  3. Dah tak kerja pun saya berasa cepat masa berlalu.

    Saya berhenti semasa bulan puasa...

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu im..bila kerja kita rasa lambatnya nak gaji..bila dah tak kerja dah tak pduli ari apa

      Padam
  4. terima kasih. Ingat mengingati.

    BalasPadam
    Balasan
    1. sama2..insyallah semoga kita menjadi lebih baik..amin :-))

      Padam
  5. anie tahun ni tak dapat nak sambut rejab,,insha Allah nak puasa isnin atau khamis nanti,,

    BalasPadam
  6. Aura puase dah terase mohon cuaca elok sepanjang ramadhan nnti

    BalasPadam
    Balasan
    1. amin...mudahan redup aje cuaca kan kak

      Padam
  7. bila tengok fadilat pose rejab tu memang rasa hati tertarik2 nak pose sunat byk hari, tp hakikatnya sampai hari ni belum buat2 lagi huwaaaaaa my bad

    BalasPadam
  8. selamat berpuasa buat those yang berpuasa.. mari mari kumpul pahala..

    BalasPadam
  9. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

    BalasPadam
  10. aya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

    BalasPadam
  11. sebaiknya kita amalkan yang baik2 ..inshaAllah Yan

    BalasPadam