Selasa, 7 April 2015

PISANG TANDUK LUTSINAR



ASALAMUALAIKUM...


pisang tanduk memang digemari ramaikan....

kerepek pisang tanduk antara makanan yang dicari masa raya..

tak kurang hebatnya dengan goreng pisang tanduk...cicah sambal kicap ....memang tak nampak mak mertua kalau lalu kat belakang...yer tak...

pisang tanduk juga menjadi salah satu tanaman kat rumah yan...sebab nilai harga yang tinggi menjadi faktor penanaman pokok pisang tanduk ni...sebagai sumber pendapatan sampingan en hubby...

kata orang..berbudi pada tanah akan dapat hasilnya...tapi sayangnya...pokok pisang yan ni berbuah tapi setiap kali buah nya hampir tua pasti akan menjadi lutsinar...

lutsinar yan yang maksud kan adalah DI CURI ORANG... 

:'-C  :-(( ...

sedih..marah...geram...sangat2...tak der kesan tapak kaki atau kesan buahnya terentak ke tanah...tak tahu macamana di curi...masuk nie dah kali 3 pisang en hubby hilang...dah bukan rezeki agaknya...mungkin Allah nak bagi rezeki yang lebih baik kan....dalam redha ..
hati yan geram...

ISTIGHFAR ITU KUNCI PADA JIWA YANG LARA AGAR MENJADI TENANG....




37 ulasan:

  1. sampai hati mereka cuti pisang tu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. mereka tiada hati agaknya hanafi :-((

      Padam
  2. la.. jahatnya orang tu !!! kalau nk mkn tanamlah sendri tp ni dok curi yg orang pnya.. gerammmnya.. grrrrrrr..

    tak per k.yan, yakin Allah akan ganti dgn benda yg lebih baik lagi :-)

    zinziemeewah

    BalasPadam
    Balasan
    1. yer dik...moga Allah bagi rezeki yang lebih baik kan..amin

      GRRRRRRRRRRRRRR

      Padam
  3. lehh sanggup potong buah jer...nak curi biar kemas sekali dengan pokoknya...ye tak

    BalasPadam
    Balasan
    1. tu lah pasal...kalau tebang agaknya takut tuan rumah dengar kot..tu yg dia ambik buah aje...

      Padam
  4. selamat pagi yan, ingatkan nk minta buat goreng pisang, kenapa lah rang sanggup mencuri benda makan smpai macam tu ya, tkpe tunggu the next pokok lagi mana tau kali ni tak lutsinar lagi

    BalasPadam
    Balasan
    1. selamat pagi kak :-))..

      :'-C pisang ilang kak...nanti akak pukul yer org yang curi tu...

      Padam
  5. nak tanam sendiri..malas...so curi org punya lah kejenya..gerammm..

    BalasPadam
    Balasan
    1. agaknya dia tak reti tanam pisang kot
      :'-C

      Padam
  6. Bagusnya dpt bercucuk tanam..
    betul tu, berbudi pd tanah akan dpt hasilnya..
    mm.. mgkn belum.rezeki yan & suami..
    Smga org yg ambil tu berubah & insaf..

    BalasPadam
    Balasan
    1. mudahan dia insaf dan minta maaf dgn hubby..

      Padam
  7. Allah...

    Masih ada yg sanggup makan rezeki haram..

    Sabar ya...
    Ujian tu...

    BalasPadam
  8. Begitu manusia sekrg yan..tak tahu halal haram

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu kak..rendah akhlaknya :-((

      Padam
  9. Berkenan betul org dengan pisang tanduk tu. Yelah harganya kan mahal.. Takpe kak Allah ganti dengan lebih baik dari pisang tanduk.

    BalasPadam
    Balasan
    1. pisang tanduknya besar cantik..memang mahal kalau dijual...dah tak der rezeki...mungkin ada rezeki yg lbh baik Allah nak bagi kan :-))

      Padam
  10. agaknya orang yang curi tu dah perhatikan lama...geram je tengok pisang tanduk kat pokok tu..ialah pisang tanduk kan mahal...suami kakak suka sangat makan pisang tanduk goreng ,pantang jumpa pasti dibelinya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. agaknya lah kak...lagipun yan tanam depan rumah..tu yang nampak...

      Padam
  11. Geramlah pulak..ke ,monyet yg curi tu..hehe..Kat rumah lama Sya mcm ni.lah kak..asyik hilang je Benda Kat rumah.sampai 1 tahap,di curi pokok,dgn pasu sekali di curinya..aduhai..manusia

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehe..bapak monyet agaknya dik...tulah kan..orang mncuri ni macam2 jnis kan..

      Padam
  12. Salam. Hee kena tulis kat batang pisang tu mak - 'Curi Dosa' ., ;p

    BalasPadam
  13. Mengapa sanggup mencuri? Kalau dia minta setandan dua rasanya mesti Yan bagi kan..? Tapi itulah manusia, Tuhan cuma mereka simpan dalam kitab dan bukan dalam hati, halal dan haram tak ada beza...

    BalasPadam
    Balasan
    1. rumah org buat macam rumah sendiri..ini lah jadinya...insyallah..ada rzeki leh jer bagi..tapi apa kan daya ..akhlaknya tak der.. :-((

      Padam
  14. memang banyak kes mencuri ni sekarang. hmm dah la makanan jdi darah daging nanti

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu nani...rumah belakang nie lagi lah..ayam dgn kelapa nya hilang..

      Padam
  15. Kakak ingatkan transparent tadi Yan. Alahai ini jenis tak tahu ada pencatat dosa sentiasa mengekori Yan. kalau takut dosa tak buat..

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehe suspen je kan :-))

      betul tu kak..agaknya dia lupa Allah tu maha mengetahui

      Padam
  16. rajin sungguh pencuri tu dok usha kebun pisang orang yer..sampai 3 kali kena kebas..bebetul gigih carik dosa..

    BalasPadam
    Balasan
    1. tulah..yang peliknya ketiga2 pokok potongannya sama
      .mungkin dia mngunakan sabit kot

      Padam
  17. Alahai penyamun ada dimna2
    sabarlh ye...

    BalasPadam
  18. In Shaa Allah akan dapat ganti rezeki yang lebih baik ya kak.. Aamiin..

    BalasPadam
  19. heeeeey siapakah yang biadap itu.. isk tak guna tol.. diorang ni main amek je tak ingat dosa halal haram ke.. isk..

    BalasPadam
  20. aya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

    BalasPadam