Isnin, 6 April 2015

SAWAN MEMBEBEL ???




ASALAMUALAIKUM....


perempuan mana lah yang tak membebel....

bukan suka suka nak membebel..

kadang kadang tu ada perkara yang bila dicakap berulang kali tapi tetap buat salah....

tu yang datang sawan membebel....

yan tak suka membebel tapi bila dah membebel tu non - stop lah jawabnya...

korang suka membebel tak ??

biasanya apa yang korang bebel kan...




sumber fb

34 ulasan:

  1. Semakin meningkat usia, semakin kakcik tak suka mendengar bebelan apatah lagi untuk membebel...

    BalasPadam
    Balasan
    1. penat kan membebel nie..yan kadang istighfar panjang2 bila ada yang tak.kena...tapi kadang tu tersembur juga bila dah tak tahan..

      Padam
  2. Satu terapi agaknya, kalau tak bebel rasa tak jadi, kena dilepaskan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu..bila dah lepaskan rasa lega

      Padam
  3. SS membebel sekali sekala je... He He He...

    BalasPadam
  4. salam kak yan,, sibuk semenjak dua ni hehe tak sempat singgah rumah kak yan,,

    saya tak suka bebel kat suami sebab saya tahu nanti tak ada respond pun hihi,, tapi suka bebel kat anak2 sebab ada je jawapannya,, bila sakit hati semua keluar sebab saya memang tak hipokrit,, meluar apa saja yang saya nak cakap,, kalau tak suka cakap saja tak suka hihi,,

    BalasPadam
    Balasan
    1. wasalam anie...:-)) tak pe akak faham...nie dah singgah pun rumah akak..terima kasih....
      jom kita membebel...hahaha

      Padam
  5. jarang jarang membebel. hahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. nanti bila dah ada hubby dan anak pasti selalu nani membebel...huhuhu

      Padam
  6. Kakak kalau dgn abang tak jaranglah membebel sebab abang dah arif dgn kakak dah tahu mana yg kakak tak suka Yan. So... memang kira tak adalah

    Tapi....

    Kalau dgn anak kakak memang adalah. Geram kalau letak buku merata tempat, letak beg pun sama. Semua kerusi ada beg dia. Satu beg tuisyen, satu beg sekolah kebangsaan, satu beg sek. agama, satu beg jalan mana tak membebel. Itu contoh aje. Belum termasuk sana-sini ada novel yg dibaca tak dipulang balik...

    BalasPadam
    Balasan
    1. yan selalu bebel dgn hubby je....kalau tak puas hati dgan orang lain..hubby lah tempat yan membebel...nasib hubby sudi dengar...huhuhu

      Padam
  7. satu ketika dulu kakak suka juga membebel lagi anak2 masih kecil tapi semakin dah berusia ni malas dh nk membebel .Kalau dgn suami lagi lah bila membebel tak dilayan atau digelak kan ...buang air liur je.

    BalasPadam
    Balasan
    1. :-)) letihkan membebel kalau orang wat tak endah ajer..

      Padam
  8. En. Suami selalu cakap.. tak penat ke mak korang ni membebel.. huhuhu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. geram kan..kalau kita diam..lagi disakatnya...suka bagi kita nie bising2

      Padam
  9. Sekarang ni memang membebel la kejenya dekat anak2 hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. anak2 membesar memang banyak ragamnya...sepatah kita kata 10 patah lawan kata kita balik..

      Padam
  10. membebel satu terapi bagi wanita

    BalasPadam
  11. Nasib baik juga isteri saya dalam kategori pandai membebel, kalau dia tak pandai membebel sunyilah rumah ini, hehehehe...

    BalasPadam
    Balasan
    1. patutlah dengar sampai rumah yan...:-))

      Padam
  12. Sya pun membebel juga lah..tp dlm masa skjap je sbb kalau lama² rasa terbakar pulak mulut,bdan rasa panas sbb lg bengang.sudahnya,tutup mulut,duduk diam²..jd batu

    BalasPadam
    Balasan
    1. sama lah kita..jadi batu sambil usha2 minta dipujuk... :-))

      Padam
  13. Susah akak nak bagitau sebab akak membebel dari semua sudut...hahaha...kekadang cik boss panggil akak joyah...kong ajau sgt panggil bini camtu terus akak bebelkan dia sampai mulut dia berbuih...hahaha

    BalasPadam
  14. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahaha....tak pasal2 kena joyah...dah fitrah agaknya kan perempuan suka membebel

      Padam
  15. Knor tk suka membebel suami pun sama...kmi suka berbincang, sembang,...yg tk kna tu..contoh air paip air tk tutup rapat,..lain kali sapa2 pg tandas "tolong" tutup paip air kuat2..rapat2.."ingat ye",,amaran sedikit keras...sama juga mcm knor amaran keras sapa bt silap pun...hihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. ooo...boleh diguna juga cara kak nor nie...dapt cara baru :-))

      Padam
  16. Huhuhuh...Diana suka membebel. Terutama pada anak-anak. Sebab Diana ni pantang umah bersepah. Semua nak perfect. tu yg jadi kuat membebel.

    BalasPadam
    Balasan
    1. bila membebel pada anak2..teringat zaman mak kita bebel kan kita kan...

      Padam
  17. Samalah kita,

    sehari tak membebel tak sah...selagi bolih diam, diam...
    Bila diberi kesempatan maka
    \
    Selagi bolih diam, diam...membellah selalu...

    BalasPadam
  18. ahaha istilah ni lawak la.. tapi mak CT xde banyak cakap sngt.. ayah yg slalu cakap x henti hahaha..

    BalasPadam
  19. aya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

    BalasPadam