Khamis, 9 April 2015

SMS BERACUN



ASALAMULAIKUM....


pernah tak kawan2 didatangi sms dari kawan lama...

tentu pernah kan...mula2 tu rasa teruja...

lama2 terasa diri nie macam penjenayah kena soal dengan polis...

habis ditanya tentang peribadi kita...

mana yang yan boleh jawab yan jawab...tapi makin lama macam dia nak beza2 kan hubby dia dengan hubby yan pulak...

sakit juga hati nie bila dia kata hubby...isteri mana yang sanggup tahan bila hubby nya direndah2 kan...betul tak...

lebih baik yan tak melayan....bukan putus kan silaturahim tapi daripada hati sakit ..baik yan undur diri jauh2...yang penting yan jaga rumahtangga yan dengan baik...malas nak melayan orang macam tu...




27 ulasan:

  1. Kadang tukan teguran dari orang lebih baik untuk kita sedar akan kekurangan dan kesilapan kita dimana2...

    Tapi biarlah teguran yang membina dan tidak merendahkan kita dan tidak memalukukan air muka kita depan publik..

    BalasPadam
    Balasan
    1. dia ketawakan jodoh yan bunda..tu yang tawar hati sikit dengan hamba Allah tu :'-C

      Padam
  2. jauhi orang negatif dalam hidup membawa banyak kebaikan..percayalah

    BalasPadam
    Balasan
    1. percaya...betul tu hanafi ..terima kasih :-))

      Padam
  3. Maruah suami kena jaga jgn sampai tercalar. Kalau dah begitu caranya betullah sebaiknya berundurlah dgn baik...

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih kak...betul tu kak...berundur demi kebaikan :-))

      Padam
  4. ish..ish.. org ni bukan apa kak Yan..saja nak tnjuk hebat..hehe..
    ignore jaa..wat derrkkk org cakap..
    Kak Yan jgn sedih2 ok..

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih dik...kena kuat semangat kan...jodoh kita adalah yang terbaik...

      Padam
  5. lebih byk mudarat jika terus berkawan dgn manusia begini..hindarkan Yan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih ujie..yan dah hindarkan dah..jauh2

      Padam
  6. biarlah yan ..asal suami dgn yan bahagia ,jgn pedulikan sms yang merosakkan hubungan ..

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih kak...alhamdulilah setakat nie yan bahagia :-))

      Padam
  7. ishhkk...ada jugak kawan yg beza2 kan hubby ehhh...jodoh masing2 kan....kita jauh kan la diri kita dri org yg cenggini takut kita terjebak jugak jd mcm dia...huhuhuuh...harap byk bersabar yer

    BalasPadam
    Balasan
    1. mujur DM tak jumpa kawan macam nie...semak tau tak punya kawan macam nie

      Padam
  8. Tak ada pengalaman itu.. tapi kalau ada orang merendah-rendahkan famili saya, pasti saya akan jawab balik dengan ayat2 sarkastik, memuji setinggi-tingginya orang itu dengan niat utk menyindirnya...

    BalasPadam
  9. Setuju tu Yan! Menjauhkan diri adalah langkah lebih bijak. Just ignore it.

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih diana...mencegah lebih baik :-))

      Padam
  10. Biase la yan manusia ni ada yg bermacam ragam kadang2 diorng ni seronok merendah2 kan orng lain dan pada masa yg sama dok rasa riak dgn diri sendiri....kawan camtu yan abaikan je tak rugi pon

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu kak...bangga diri bukan boleh bawa kemana pun...kawan dengan blogger je lah...banyak ilmu dapat dunia dan akhirat..

      Padam
  11. Lebih baik berundur dari akhirnya rumahtangga berantakan kerana orang yang sengaja mencari kelemahan kita...

    BalasPadam
  12. buat tatau jeee orang cemtu.. semak kepala sebok jaga hal orang.. kekadang orang cemtu bukan life dia perfect sngt pun tapi dia nk cakap perfect so that orang x nampak dia kurang..

    maafkan la dia Kak Yan hehehe..

    BalasPadam
  13. buat tak layan je orang mcm tu

    BalasPadam
  14. laaa macam2 perangai kan orang sekarang

    takpe la ambik iktibar jela dari cite dia. yang baik dijadikan pengajaran yg buruk jadikan sempadan :)

    BalasPadam
  15. Dia x tau,kadang nampak je husband kita ni kurang of.Mata dia.tp dia x tau ada kelebihan yg ada pd husband kita yg x de pd husband dia.. lantak kan aje kak..

    BalasPadam
  16. salam kakyan,, tu lah kadang kita suka melihat kekurangan orang lain sedangkan keburukan diri sendiri terdedah,, nauzubillahiminzalik,, moga digauhkan sikap suka ambil tahu hal orang lain,,

    BalasPadam
  17. aya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

    BalasPadam