Khamis, 9 April 2015

TANYA SAMA HATI



ASALAMUALAIKUM...


didalam diri manusia ada seketul daging ...manakala daging itu baik..maka baiklah seluruh anggota lahir manusia....
jika seketul daging itu rosak maka seluruh anggota lahir manusia itu akan rosak...itulah HATI ...

JADILAH MANUSIA YANG PUNYA HATI...JANGAN BIARKAN HATI TERUS HITAM KERANA SIKAP KITA SENDIRI..JANGAN PERNAH SALAHKAN TAKDIR...KERANA YANG BAIK ITU DATANG DARI ALLAH..YANG BURUK ITU DATANG DARI KESILAPAN DIRI SENDIRI....




ingatan
" barang siapa mengharap perjumpaan dengan tuhannya maka hendaklah ia mengerjakan amal yang soleh dan janganlah ia mempersekutukan seorangpun dalam beribadat kepada tuhannya "
(surah AL KAHFI : ayat 110 )

21 ulasan:

  1. Itulah hati. Ada ketikanya ia kuat, ada masanya ia lemah. Itulah hati, ia unik dan sukar dimengertikan...

    BalasPadam
  2. Hati yg kakak ada ni pun tak tahu nak menailainya Yan. Moga kakak mampu menjaga hati akak ni sebaik-baiknya..

    BalasPadam
    Balasan
    1. insyallah...sama2 kita jaga hati jangan dikotori :-))

      Padam
  3. Nauzubillahiminzalik..
    Moga Allah jauhkan la hati saya ni dari menjadi ireng a.k.a hitam.

    BalasPadam
  4. jagalah HATI..jgn dikotori..
    teringat nasyid jagalah hati. :)

    BalasPadam
  5. Na'uzubillah mintak dijauhi dari hati yang hitam dan kotor...suci hati maka sucilah jiwa dan jasad kita...jika sebaliknya maka berusahalah kita untuk bertaubat...

    Allahuakbar..

    BalasPadam
  6. Jagalah hati jgn kau nodai..jaga lah hati jgn kau kotori..jaga lah hati cahaya ilahi..
    ntah betul lah lirik nasyid tu..hehe..

    BalasPadam
  7. alhamdulillah, thnks for the reminder..

    note to self jugak, sentiasa bersangka baik dengan setiap rancangan-Nya.. pasti ada hikmahnya. kan? :)

    BalasPadam
  8. Yg baik dari ALLAH...yg buruk dtg dari kita...hamba yg serba kekurangan...

    BalasPadam
  9. jaga hati kitaaa.. moga baik2 saja ya..

    BalasPadam
  10. bersihkan hati dengan berzikir..

    BalasPadam
  11. satu sifat hati ialah mudah berbolak balik...doakan supaya kekal kerana rahsia hati milik Allah SWT

    BalasPadam
  12. semoga hati tetap bersih dengan iman huuu. tapi kadang ni memang susah nak duga

    BalasPadam
  13. Mak akak selalu pesan biar muka kite buruk asalkan hati kite baik insha Allah pegi mana2 pon orng jatuh sayang.....

    BalasPadam
  14. Betul tu.. hati ni mmg Allah yang jaga yang punya. Tapi kita ada pilihan utk bersih kan atau hitamkan hati kita kan.. so, kenalah jadi hati yang bersih utk dpt kan kasih sayang Allah..

    BalasPadam
  15. salam kak yan..

    pandangan mata selalu melulu,, pandangan hati itu yang hakiki,, lagu nasyid yang saya suka dengar,, tak tahu tajuknya apa tah hihi,,

    bercakap pasal hati ni kak ,, ada 2 pilihan,, melalui hati seseorang tu jadi baik,, dan melalui hati juga lah seseorang tu menjadi jahat,, ia dipengaruhi oleh satu lagi kurniaan Allah iaitu akal,,

    tu sebabnya orang tua2 suh kita menuntut ilmu agar hati kita penuh dengan pengajaran dan pembelajaran yang boleh mengawal tingkah laku seseorang tu,, wallahualam,,,

    sama2 kita menjaga hati sendiri dan hati orang2 sekeliling kita kerana Allah,,

    BalasPadam
  16. tanya sama hati apa asal sayang, adakah tanda nya nampak dipandang..hehehe

    semoga kita semua mempunyai hati yg suci murni :-)

    BalasPadam
  17. terima kasih untuk peringatan ini :)

    BalasPadam
  18. Terima kasih atas peringatan ni.. smga kita semua dikurniakan hati yg ikhlas, suci bersih..

    BalasPadam
  19. aya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

    BalasPadam