Isnin, 22 Jun 2015

BERDOA BILA PERLU ?????


ASALAMUALAIKUM....


" aku nak SPM mesti banyak2 berdoa biar lulus"

" arap2 ada jodoh lah aku dengan dia..kena banyak berdoa ni "

Pernah tak dengar situasi macam nie atau seangkatan dengannya...

Bila dah dapat apa yang dihajati terus lupa berdoa ...

Ada pula bila doa tak tertunai terus lupa Allah. Terus lupa nak berdoa...

Mudah mudahan kita tak tergolong dalam manusia yang lalai....

Nauzubillah...


SELAMAT BERPUASA :-))





14 ulasan:

  1. Betul...bila berhajat jer doa sungguh2, sedangkan kita dalam senang pun digalakkan lagi tingkatkan doa.

    BalasPadam
    Balasan
    1. kadangkala tanpa disedari..kita terlalai sedikit :-((

      Padam
  2. satu kebiasaan, kita akan mintak pertolongan (doa) jika dalam keadaan terdesak...

    BalasPadam
  3. Ruginya kalau berdoa hanya ikut musim
    Sesungguhnya kasih Allah tak pernah ikut musim
    DIA maha tahu bila masa terbaik utk kabulkan doa-doa kita

    BalasPadam
  4. kita minta dan Allah makbulkan apa yang kita perlu. salam ramadhan kak

    BalasPadam
  5. peringatan yg baik yan...adat manusia bila susah atau terdesak je baru ingat Allah bila senang terus lupe...setuju dgn kata2 kak zakie

    BalasPadam
  6. peringatan yang sangat tepat dengna saya. terima kasih. saling ingat mnegingati

    BalasPadam
  7. berdoa setiap hari setiap masa, tanpa jemu dan tanpa putus asa..

    kan kak? ;)

    BalasPadam
  8. ni yg kita gelar "bila susah baru ingat Allah"..
    (samalah diri ni pn kadang2)

    BalasPadam
  9. terima kasih kak yan beri ingatan sesama islam,, memang kena sentiasa berdoa agar hati sentiasa tenang,,,anie lazimkan doa selepas solat sebab selepas waktu tu memang selalu lupa ,,

    BalasPadam
  10. doa adalah senjata paling agung...

    BalasPadam
  11. Yan.. " kenang daku dlm doamu" tau!.

    BalasPadam
  12. harap2 kita dijauhkan lah dari sifat begitu kan. huhu.

    BalasPadam
  13. berdoa setiap hari terutama di tetap dan di kuatkan iman dan di jauhi dar iazab api neraka

    BalasPadam