Selasa, 23 Jun 2015

ZAKAT FITRAH TERLALU MAHAL ????



Asalamualaikum...


Sekadar mengingati sesama kita...

JANGAN LUPA TUNAIKAN ZAKAT FITRAH...

JANGAN TUNGGU AKHIR BARU NAK BAYAR...

JANGAN ALASAN TAK CUKUP DUIT...

JANGAN TIPU KEMAMPUAN MAKANAN BERAS...



JANGAN LUPA TAU...



INGAT !

INGAT !

INGAT !

24 ulasan:

  1. Ni nak ingatkan En somi. Sbb suka sgt byr last minit. Alasan x nak byr kat kl...nak byr kat kg halaman Kataya. Tak paham betui!

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau peneroka felda ..masa ambik gaji di pejabat dah ada kaunter pembayaran zakat..tu yang mudah
      :-))

      Padam
  2. InsyaAllah tak lupa... ingat sokmo...hihi..

    BalasPadam
    Balasan
    1. kita memang ingat..tapi hubby kita sibuk bekerja tu yang para isteri kena ingatkan..tol tak atiey..:-))

      Padam
  3. tahun ni Kedah kena bayar RM7..

    BalasPadam
  4. insya allah akan byr :) terima kasih atas eperingatannn

    BalasPadam
  5. salam ramadhan. hee dh 7 hari puasa ;p

    BalasPadam
    Balasan
    1. :-)) yer wak..kejap je masa berlalu..

      Padam
  6. Inshaallah... mesti bayar dlm masa terdekat ni kan Yan... masih blom terlewat...

    BalasPadam
  7. minggu depan ni inshaa Allah cik boss pegi bayo...kiteorng penah terlupe ye cepat2 memalam raya redah rumah tok imam...sejak tu akak memang selalu ingatkan cik boss

    BalasPadam
    Balasan
    1. :-)) betul tu kak...yan juga pernah alaminya...

      Padam
  8. ye! i always remind my Oppa to do so. in shaa allah..

    BalasPadam
    Balasan
    1. amin...betul tu..isteri perlu ingatkan en somi :-))

      Padam
  9. selalu ingatkan suami. jangan tunggu esok raya baru nak bayar hihihihi

    BalasPadam
  10. saya tak pernah kisah pun harganya berapa,, lagipun setahun sekali je kak yan,,, janji tunaikan kewajipan,,

    lagi satu ada ustaz kata kita kena bayar zakat ni dekat negeri tempat kita bekerja,, kalau kita bekerja di KL harus bayar di KL,, tak boleh bayar di kampung seperti Johor atau selain KL,,

    Ustaz Azhar Idrus cakap,, sampai2 kan walau satu ayat,,

    BalasPadam