Selasa, 18 Ogos 2015

KENTANG GORENG BEREMPAH



ASALAMUALAIKUM..




semua bahan main campak campak...

LADA HITAM kisar halus

JINTAN MANIS kisar halus

JINTAN PUTIH kisar halus

KETUMBAR kisar halus

GARAM

PERASA

 KENTANG  1KG dipotong wedges gaul sebati dengan bahan2 diatas..

dah sebati..salut kan dengan TEPUNG GANDUM sehingga semuanya terkena tepung..

lalu digoreng...




SEDAP DIMAKAN BEGITU SAJE...NYUM NYUM NYUM


21 ulasan:

  1. memang sedap..tak perlu beli yang segera di restoren orang tua janggut putih la selepas ini

    BalasPadam
  2. Mudah dan nampak sedap. Nanti boleh cuba! Tq! VitaminSuci.

    BalasPadam
  3. huihhh...sedap ni kak yan...kalau sy bubuh serbuk kari skit...kah kah kah

    BalasPadam
  4. buat sendiri lagi puas kan? hihi

    BalasPadam
  5. sedap ni....kat rumah akak rasenye ada je serbuk2 rempah tu...lagi sonang tak payah akak nak mesin2 ....nak buat la nanti....tq yan kasi resepi....muah ciket :)

    BalasPadam
  6. wah..buat sendiri! Bagusnya..

    BalasPadam
  7. Kakak kentang goreng kurang layan tapi anak2 kakak sukaaa sngt,boleh buat cara yan ni lah..

    BalasPadam
  8. nanti boleh tambah cheese pulak kan onomnomnom

    BalasPadam
  9. tambah salad sket (in case t'lebih rajin la..' perrgghh.. mengancam!

    BalasPadam
  10. macam KFC tu eehhh...?
    sedapnya makan panas-panas... :)


    Salam.. haii.. jemput join giveaway saya ye.. ParodyMe : 1st Giveaway By DRAMATIC UNIC dengan hadiah wang tunai keseluruhan bernilai RM350 untuk direbut..!! Jom ajak ramai-ramai join.. jomm.. jommm..!! tQ so much... :)

    BalasPadam
  11. baru je makan ptg tadi tapi segera punya ...

    BalasPadam
  12. sedap ni Kak Yan.. CT kalo orang hulur kentang memang tak tolak..

    BalasPadam
  13. kalau kentang gini, saya sorang aje makan
    terpaksa buat lain sikit
    ikut suara majoriti =)

    BalasPadam
  14. sedapnya yan...bole akak cuba nanti

    BalasPadam