Isnin, 17 Ogos 2015

ROCKMELON @ TEMBIKAI BATU


ASALAMUALAIKUM...






akhirnya jumpa juga buah nie..

mahal rupanya...

Tapi berbaloi..

manis ..rangup...

Happy monday !!!



38 ulasan:

  1. Assalamualaikum Yan,

    Buah ini memang sedap, selalunya berharga mahal. Mak Long tanam bijinya tu. Senang hidup!

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumsalam...mak long...

      hubby yan tengah keringkan bijinya...hajat dihati teringin tanam...
      :-))...

      Padam
  2. memang seda buah ni..ranggup dan manis2 buah gitu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu kak..kalau dah makan tak reti berhenti :-))

      Padam
  3. Pernah nampak kat kedai tapi tak pernah cuba. Sedap ye?

    BalasPadam
    Balasan
    1. sedap sangat..cubalah..tak rugi tau
      :-))

      Padam
  4. Potong kecik-kecik campur dgn airbatu makan masa panas sedapnya Yan:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. lain kali nak cuba cara akak pulak
      :-))

      Padam
  5. Assalmaulaikum yan....cantik oren kaler tembikai batu ni ye...memang dah musim agaknye yan kat tempat akak depan mardi tu pon satu meja diorng duk berjual...tapi tak tahu pulak harganye sebab akak tak berenti tengok

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumsalam kak...cubalah kak..sedap tau kak :-))

      Padam
  6. Tembikai batu nma nya ya yan? Kakak tak tau pun ,ni pun dh lama x merasa lgi buah ni..buat kakak teringin pulak yan ni..hihii

    BalasPadam
    Balasan
    1. beli kak..jangan tak beli..rugi tuuuu
      :-))

      Padam
  7. sekali tengok yang dah bukak macam buah labu

    BalasPadam
  8. Tanam sendiri mst sedap..hehe

    BalasPadam
  9. Rock melon....makan sejuk2 memang sedap...

    BalasPadam
  10. Berapa harga buah nie? Tak pernah rasa ^-^

    BalasPadam
    Balasan
    1. 1kg rm5
      ..sebiji lebih kurang rm9 lebih

      Padam
  11. Dia tak sama dgn tembikai susu kan.... hmmm nampak sedappp

    BalasPadam
  12. Buah ni memang sedap.. mahal pun pejam mata je beli.. yang nak makan kita dan anak2.. ;)

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu...yan beli pun pejam mata juga :-))

      Padam
  13. sy suka buah ni kak yan..sedap....manis pulak tuhh....

    BalasPadam
  14. laaa rock melon ke namanye... baru tahu... selalu mkn dah siap potong...

    BalasPadam
  15. salam...
    samela yaya pon..sblm ni xtau nama dia..mkn je tau..haha =p

    BalasPadam
  16. mcm x pernah makan je buah ni ...

    BalasPadam
  17. manis kan, isi pun tak lembik

    BalasPadam
  18. opismate kata, buah ni jarang ade. maybe sbb tu ia mahal sket kot..

    BalasPadam
  19. warna putih tu rapuh lagi.. yg ni lemak2 skit kan

    BalasPadam
  20. memang sedap kalau dapat yang manis dan juicy kannn... :)


    Salam.. haii.. jemput join giveaway saya ye.. ParodyMe : 1st Giveaway By DRAMATIC UNIC dengan hadiah wang tunai keseluruhan bernilai RM350 untuk direbut..!! Jom ajak ramai-ramai join.. jomm.. jommm..!! tQ so much... :)

    BalasPadam
  21. betul tu.. memang mahal.. bila dah buang kulit tinggal sikit je hehe..
    selalunya CT beli yang dah potong siap.. terus ngap =D

    BalasPadam
  22. ni buah favorite!
    kalau dapat ni, tak pandang dah kiri kanan =)

    BalasPadam
  23. akak tak pernah makan lagi tembikai ni...sedap ye rasa dia

    BalasPadam