Rabu, 26 Ogos 2015

MARUAH RINGGIT MALAYSIA !!!


ASALAMUALAIKUM...


sejak 2 menjak ni heboh duit malaysia susut nilai..

Memang terasa sangat kejatuhannya..

Semalam anak menantu tukar duit rm 3 k sebab adiknya nak ke jepun tapi dapatnya ..alahai jauh panggang dari api...

Sikit betul...

Kalau yan dibagi pilihan...

yan lebih memilih " DOLLAR "....

:-))

Dollar


Yen


MALAYSIA tanahairku :-))




INGATAN
"Allah menentukan pemberian rahmat-Nya itu kepada sesiapa yang dikehendaki-Nya..dan (ingatlah) ,Allah mempunyai limpah kurnia yang besar"
SURAH ALI IMRAN : AYAT 74

25 ulasan:

  1. ketika ini negara kita diuji dengan mata wang..ada hikmahnya tu

    BalasPadam
    Balasan
    1. mungkin negara nak dapat derma berjuta juta kot

      Padam
  2. Itu la kak yan. Hmmm. Tak tau la nk kata apa.

    BalasPadam
  3. betul tu kak yan,, duit malaysia dah semakin jatuh,, sekejap saja dah jadi 4.2,, nilainya sangatlah murah,, banyak warga singapore yang bersuka ria membeli belah di tanah air kita di johor termasuklah membeli hartanah yang murah bagi mereka,,

    kita pula merasakan barang2 semuanaya mahal2,, tak tau lah sampai bila keadaan akan kembali normal,,

    BalasPadam
  4. teringat pulak pasal duit pokok pisang masa zaman jepun dulu...

    BalasPadam
  5. akak ni walau pon tak le faham sangat tapi tiap2 kali berita akak tetap gak amik tahu...takut dan kecut gak hati akak ni menunggu kesan2 kejatuhan nilai ringit...mintak2 jangan la sampai membebankan semua...kene lebih berjimat lepas ni...ape la nak jadi dengan negara kite sekarang ni ye...riso akak dok pikir... :(

    BalasPadam
    Balasan
    1. sebelum gst dah jimat..

      selepas gst lagi berjimat...

      nilai wang jatuh LAGI LAGI LAH BERJIMAT

      Padam
  6. Langit tak selalu cerah..eh, tetiba.. hehe..
    terasa sangat.. rasanya ini yg paling teruk dlm sejarah..

    BalasPadam
  7. ialah yan ...nak buat macamana kan kita insan kerdil yg tak upaya...kakak juga risau bila melihat berita2 cmni...tak tau lagi apa yg bakal berlaku seterusnya dgn kejatuhan ringgit yang teruk ni.

    BalasPadam
  8. Rutin harian tetap berjalan seperti biasa dan rasa takut dan risau tetap ada dalam hati.. takut nak tengok mahupun tahu situasi sebenar keadaan matawang negara kita.

    BalasPadam
  9. Tukar SGD lagilah Yan dah nak sampai 3/-
    Semalam 2.82 bayangkan teruknya RM kita.

    BalasPadam
  10. sedih kan kak...nilai makin jatuh...maka kos hidup makin tinggi....tp ini la dugaan yg kita kena hadapi huhuhu

    BalasPadam
  11. b'tabahlah to all malaysian..

    BalasPadam
  12. negara kita sibuk memburu kuasa hingga lupa harga....

    BalasPadam
  13. tular mak, skrg ni nak gi seberang tambak pun kene berkira sangat., huhu2

    BalasPadam
  14. asalkan x mengganggu urusan seharian saya , saya ok je ... heheheee

    BalasPadam
  15. huhuhhu sedih..JM ada trip lagi ni

    BalasPadam
  16. Nk dolar kerjalh kat over the sea. ?.
    mai kita sama2 doa utk tnh air kita.
    syukur masih aman

    BalasPadam