Khamis, 27 Ogos 2015

SENTAP BILA BACA LUAHAN NIE....


ASALAMUALAIKUM...


Meow...meow...meow...

Syuuh syuh syuh...

Bukan tak sayang tapi tak suka dengan bau meow...

..tak mau meow dah....

Tapi bila baca artikel ni...

Sentap habis...

Maafkan yan meow...

Pasni kalau yan balik umah mama yan jumpa meow  ye...



26 ulasan:

  1. akak pon takde la suka sgt dengan kucing tapi kat rumah ni ada je cik boss bela kucing...kucing2 kampong je yan yg asalnye ntah dari mana2 datang rumah akak time baru2 pindah dulu siap perut memboyot2 mangandung...sian punye pasal bagi makan last2 melekat tujuh keturunan dia beranak pinak kat rumah akak sampai sekarang

    BalasPadam
    Balasan
    1. bab beranak dengan kencing berak merata tu yang tak berkenan...tu belum bam muntah ceret lagi...tak mau tak mau

      Padam
  2. kadang2 teringin jugak nak kasi makan... Tapi... Haruslah kena pada cara... Kalu campak bawah meja kat kedai makan... mahu kena bambu dengan tokei kedai sebab kotorkan lantai... Acaner?

    BalasPadam
  3. kakak ni pun masa ank kecik xdelah bela kucing sebab anak2 ada lelah...bila dah besar ni ada anak kucing yang dtg ntah dari mana terus bela ...last2 membiak2 dah 10 kali beranak...mujor xhidup semua kalau tak boleh jadi zoo kucing rumh kakak ni.
    simpati tngk kucing2 trbiar ...kesian kan,untungnya jdi kucing baka baik2 dibelai dan disayangi org.

    BalasPadam
    Balasan
    1. kucing kampung tiada yang pandang..kalau kucing baka dah lah cantik..bulu gebu...:-))

      Padam
  4. ss, letak dlm bekas elok2..klu ada tisu, letaklah.. pastu kutip balik..hehe..
    xpa U, kalau xnak kasi xpa, jgn sepak dia sudah lah..hehe..

    sentap kan Kak Yan baca tu, kita bukan benci dia, apalagi nak siksa kan..klu xmampu nak baik2 ngan dia, baik jangan bela risau kita sakiti tanpa niat plak..

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu syida....kalau kucing pandai bercakap...berapa ramai lah lena maki dengan kucing kan..

      Padam
  5. sy takut kucing...tp kdg kucing datang mtk mkanan....bgi jer apa yg ada....cuma kdg senyap2 jer bg takut tokey kedai nmpk huhuhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. akak tak suka dekat dengan kucing liar coz bimbang jangkitan kuman :-))

      Padam
  6. Nanti buat baik dengan kucing tau...

    BalasPadam
  7. yan, akak suka bau kucing shedap...hikss
    tapi kucing yg selalu dimandikan...:)

    BalasPadam
  8. salam..

    ummm..sedih la plak..='(

    BalasPadam
    Balasan
    1. wasalam...
      sedihkan...berlinangan air mata meow tu

      Padam
  9. kat umah ni memag semua suka kucing . jumpa kucing kat mana2 ambik bawa balik . bila bagi kucing makan , kucing luar ikut tumpang sama makan . part yg tak bestnya tu bila bergaduh sbb tak kenal , tang malam buta tuan rumah sedang lena diulit mimpi ... adeh .

    BalasPadam
    Balasan
    1. kucing kalau bergaduh memang lain macam....kadang2 habis luka2 berlawan

      Padam
  10. JM suka kucing tapi x suka bela kucing...bagi kucing makan rezeki kita x pernah berkurang..so kak yan lepas nk jgn takut kucing tau

    BalasPadam
  11. Sy sentiasa simpati dgn kucing, x tahu pesal
    Tp malas nak jaga

    BalasPadam
    Balasan
    1. sepatutunya semua insan rasa macam tu seri..tapi kadangkala setengah manusia sikapnya lain..huhu

      Padam
  12. Suka kmu.. tapi from farlah....

    BalasPadam
  13. kucing tu binatang yang manje :)

    BalasPadam
  14. Subhanallah... sedih baca.. saya memang bawak makanan kucing sentiasa... sebab tak sampai hati nak bagi sisa. ye lah. kadg kdg sisa kita takde ikan pon.. sayuran je kan..

    BalasPadam