Khamis, 10 September 2015

HARTA DI BAWA MATI



ASALAMULAIKUM...




Bila izrail datang memanggil
Jasad terbujur di pembaringan

Seluruh tubuh akan menggigil
Terkujur badan dan kedinginan

Tiada lagi gunanya harta
Kawan karib sanak saudara

Jikalau ada amal di dunia
Itulah hanya pembela kita

Janganlah mahu disanjung sanjung
Engkau digelar manusia agung

Sedarlah diri tahu diuntung
Sebelum masa keranda di usung

Datangnya masa insaf lah diri
Selimut putih pembalut badan

Tinggal semua yang dikasihi
Berbaktilah hidup sepanjang zaman




JOM ZIKIR

ALLAHUAKHBAR

ALLAHUAKHBAR

ALLAHUAKHBAR

ALLAHUAKHBAR

ALLAHUAKHBAR

ALLAHUAKHBAR

ALLAHUAKHBAR




28 ulasan:

  1. tiap kita wajib mengingati hari kematian..tiada daya menolak takdir Allahu Akhbar
    Etuza sering ubah template lepas tu hilang alamat blog teman..dah masukkan balik ya

    BalasPadam
  2. Assalamualaikum Yan,

    Kematian itu adalah kepastian. Ibadah yang tulas ikhlas amalan yang diterima Allah serta ganjaran limpahan pahala menentukan ke mana tempat yang kekal nanti. Terima kasih, Yan dengan ingatan itu....

    BalasPadam
  3. Thnks kak yan sebab mengingatkan.

    BalasPadam
  4. Aduh aduh..pagi-pagi ni dapat sarapan sentap kat sini. Terima kasih atas peringatan ini. Entah kejap lagi, esok lusa..kita akan menghadapNya juga..

    BalasPadam
  5. Lirik lagu 'Selimut Putih' tu kan?? Masa saya masih sekolah dulu lagu 'Selimut Putih' yang didendangkan oleh Orkes El-Suraya dari Medan ini sangat popular. Tapi lagu dakwah ini pernah diharamkan oleh RTM kerana dikatakan cuba menakut-nakutkan pendengar...

    BalasPadam
  6. lagu ni patut selalu di kumandangkan, mmg selalu gak terlupa asyik hal dunia je

    BalasPadam
  7. Bila....bagaimana dan dimana ???? Takutnyeeeee.... T__T

    BalasPadam
  8. Assalamualaikum rakan bloggers..

    Setiap kali saya dengar lagu Pergi Tak Kembali (Rabbani) teringat abang dan adik yg dah tiada.. Timbul sedih & rendah diri, teringat anytime jer kita boleh pergi tak kembali..

    BalasPadam
  9. Moga kematian kita dlm husnul khotimah..
    kan Yan..

    BalasPadam
  10. semoga mati kita semua dalam husnus khatimah

    BalasPadam
  11. harta yg dibawa adalah amal ibadat kita....

    BalasPadam
  12. Kakak terikut menyanyilah pulak Yan..
    Tersentuh bila mengalunkannya - teringat dulu masa kecik bila nyanyi ini tak rasa apa tapi bila dah tua ni ada rasa lain dlm diri..

    ps: betulkan Raihanah Ahmad tersilap eja tu Khusnul.. (kakak pun selalu tersilap eja).

    BalasPadam
  13. ya... moga kita semua dimatikan dalam husnus khotimah...apa lagi yang lebih baik dari itu kan...

    BalasPadam
  14. Huhu...org mengingati mati ni org yg bijak..jom solat taubat jom..huhuhu..

    BalasPadam
  15. perkataan mati itu sudah cukup utk buat kita gentar ...

    BalasPadam
  16. mati itu antara kunci syurga..
    ingatlah mati selalu

    BalasPadam
  17. Salam Jumaat, moga kita semua sentiasa mengingati mati...

    BalasPadam
  18. harta yg bermanfaat ialah amalan kita semasa di dunia

    BalasPadam
  19. Assalamualaikum yan,
    terima kasih atas ingatan. Teringat lagu ini yang pernah dulu diharamkan di dalam negaraku yang tercinta ini. hehe...Kebetulan baru balik dari tanah perkuburan, sahabat baik telah pulang ke rahmatullah. al-Fatihah.

    BalasPadam
  20. Kadang-kadang terlupa untuk mengingati mati kerana terlalu leka dengan dunia. Allahu..moga mati dengan bawa bekal yang mencukupi

    BalasPadam
  21. Kematian kian dekat...
    Bersedialah....

    Huhuhu

    BalasPadam
  22. selalu getar hati bila dengan lagu tu huuuuuu

    BalasPadam
  23. ntah lah..rasa x bayak harta yang d kumpul utk di bawa ke sana...huhuhhu

    BalasPadam
  24. terima kasih di atas ingatan ini...

    BalasPadam