Selasa, 24 November 2015

AIB YANG PERLU DIJAGA


ASSALAMUALAIKUM...



INGATAN

" dan dialah yang menjadikan kamu khalifah di bumi dan meninggikan setengah kamu atas setengahnya yang lain beberapa darjat , kerana ia hendak menguji kamu pada apa yang telah dikurniakan -NYA kepada kamu "
SURAH AL AN 'AM : AYAT 165

34 ulasan:

  1. betul tu..kasihnya Allah pada kita Dia tutup aib kita, moga kita menjadi hamba-Nya yang bertakwa

    BalasPadam
  2. wajib jaga aib orang..inshaallah aman damai..
    mybe aib dalam blog jg kena jaga ya..be positif kata orang. mana tahu kita terbaca ke terlihat ke mana2 yang diterangkan. apapun Etuza belum jumpa lah blog ceritakan aib sendiri ..tqvm infor ini ya Iryaty

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul cikgu...cermin diri insyallah kita takkan cerita aib orang...

      Padam
  3. SETUJU YAN..AIB KITA KENA JAGA N JGN BUKA AIB ORG.

    BalasPadam
  4. InsyaAllah Yan... moga Allah menjaga segala aib kita...

    BalasPadam
  5. same2lah kite jaga aib. semoga kite sume di bwh lindungan-Nya. aminn..

    BalasPadam
  6. Itulah yang sepatutnya...sedangkan Allah menjaga aib kita ,masa kan kita nak membuka aib orglain.

    BalasPadam
    Balasan
    1. kan kak..kena jaga aib diri dan aib orang...

      Padam
  7. Jaga lidah dari mencanang aib org
    Bahaya kalau lidah tak dijaga kelak memusnahkan diri sendiri.

    BalasPadam
    Balasan
    1. tajam nya lidah lebih dari sebilah pedang..lukanya terlalu dalam

      Padam
  8. Allah dah tutup kita pi bukak, Allah .. Allah... moga Allah pelihara kita

    BalasPadam
  9. Terima kasih Yan..peringatan yang kita sebagai makhluk lemah ini selalu terlupa...

    BalasPadam
  10. in shaa Allah.
    buat baik di balas baik kan, yan.
    kita jaga aib org, org jaga aib kita :)

    BalasPadam
  11. Kita jaga aib org, Allah akan jaga aib kita insyaAllah.

    BalasPadam
  12. Kite tutup aib seseorang nanti Allah tutup aib utk kite jugak...Allah maha penyayang dan maha pengampun

    BalasPadam
  13. peringatan yang bagus... Thanks Yan..

    BalasPadam
  14. samalah konsep buat baik dgn org, Insyaallah org akan baik ngan kita..belajar memberi dulu nanti kita terpaksa menerima lebih..:-)

    BalasPadam
  15. Semakin malu semakin ditutup, aib orang pun kita yang malu juga kerana 'orang' itu juga sama, manusia seperti kita juga. banyak kelemahan.. saling menutup aib sesama kita, insyaallah Allah pelihara aib kita juga..

    BalasPadam
  16. terima kasih mengingatkan Kak Yan.. betul..
    kita tolong orang insyallah Allah tolong kita..

    BalasPadam
  17. Insya allah.. Saling ingat mengingati ;)

    BalasPadam
  18. Terima kasih atas ingatan akak yer...

    BalasPadam
  19. Insha Allah kak yan,, terima kasih atas ingatan tulus ikhlas ^_^

    BalasPadam
  20. sangat setuju dan betul kak Yan..jika kita jaga aib org lain allah akan jaga aib kita

    BalasPadam
  21. setuju kak. bila kita dok canang aib orang nanti dalam tak sedar je Allah bukak aib kita kan

    BalasPadam
  22. Kita ni kadang nmpk baik bukan sbb kita baik sgt...

    Tp sbb Allah tutup aib kita...

    Huhuhu

    #insaf

    BalasPadam