Selasa, 17 November 2015

ANIAYA ITU ZALIM


ASSALAMUALAIKUM..


bagi yan,orang yang suka aniaya orang ini,adalah seorang yang penakut,dengki,kaki buli,perasan sempurna,ego dan kurang kasih sayang...
Kalau boleh nak lari jauh2 dari orang macam ni...
Rasa terseksa acapkali dizalimi kan...


INGATAN
" dan Allah mengetahui apa yang kamu sembunyikan dan apa yang kamu zahirkan"
SURAH AN NAHL : AYAT 19



31 ulasan:

  1. Mereka hanya memantingkan diri sendiri, mereka ingat apa yang dilakukan itu betul, pada hal ia menyusahkan orang lain...

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu jr...marah orang sesukahati..macam orang tak ada perasaan

      Padam
  2. Allah, kadang kita tak sedar kita sedang menzalimi, moga Allah lindungi kita. Aamiin

    BalasPadam
    Balasan
    1. amin...moga jauhi dari sikap begitu dan orang begitu...

      Padam
  3. Doa orang yg di zalimi in shaa Allah akan segera dikabulkan...

    BalasPadam
  4. Moga dijauhkan dari berlaku zalim pada org lain.. takut doa2 org yg di zalimi...

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu atiey...doa orang teraniaya insyallah makbul...

      Padam
  5. Semoga kita dijauhkan drpd sifat begini dan juga org2 yg begini. Huhu

    BalasPadam
  6. Allah Maha mendengar... apatah lagi doa org yg dizalimi. Jgn bersedih klu dizalimi.. suatu saat dan ketika... Allah perlihatkan sendiri di depan mata kita akan hukumannya... percayalah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu sam...insyallah hati kena kuat bila dizalimi...

      Padam
  7. Semoga Allah melindungi kita....

    BalasPadam
  8. betul tuh kak.... sama2 lah kita berdoa yg kita sentiasa dlm lindunganNya...

    BalasPadam
  9. kdg kita dizalimi secara diam2 kerana dianggap sbg musuh berhati-hati selalu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul kak..kadang tak faham apa yang tak kena..ada je penyebab orang marah2 maki2 kita...
      kena hati2 lebih lagi

      Padam
  10. semoga Allah melindungi kita dari bersifat zalim
    dan semoga Allah melindungi kita dari dizalimi..

    BalasPadam
  11. semoga allah lindungi kita dari bersifat zalim dan dijauhi dari orang -orang yang zalim...amiinn

    BalasPadam
  12. Mintak di jauhkan dari manusia serupa ini...takut la dgn balasan Allah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. manusia macam ni tak takut balasan Allah kak..nauzubillah

      Padam
  13. semoga kita dilindungi oleh Allah

    BalasPadam
  14. janganla kita buat jahat kat orang.. xpela kalo orang buat kat kita..

    BalasPadam
  15. tak baik menzalimi orang..marilah berbuat baik sebanyak2nya

    BalasPadam
  16. hurmmm kadang memang payah nak puaskan hati orang ni kan kak yan. bila kita baik sgt zalim dekat kita. bila kita tegas kata kita pulak nak menzalimi dorg hurmmm

    BalasPadam
  17. moga kita dijauhi la jadik gitu.
    berbuat baik sesama kita.

    BalasPadam
  18. jauhi diri dengan org yg mcm ni

    BalasPadam