Isnin, 21 Disember 2015

KASIH IBU BAPA TIRI


ASSALAMUALAIKUM....

Syukur Alhamdulillah...
Bertemu jodoh setelah sekian lama bersendiri...
Selamat pengantin baru kak jana dan suami...
Semoga berbahagia hingga ke jannah..
Insyallah ..amin

Anak anak sebelah suami

Anak anak kak jana


INGATAN

hormatilah ibu tiri atau bapa tiri...
Kerana mereka juga seperti ibubapa kandung juga....
Jadi janganlah sesekali tinggikan suara serta menderhaka pada mereka...
Sayangilah dan hargailah mereka seperti mana kita mengasihi ibubapa kandung sendiri...
Janganlah selalu fikir ibu tiri atau bapa tiri itu pengikis harta...
Harta boleh cari...tapi kebahagiaan tiada nilai gantinya..

29 ulasan:

  1. Allahu akhbar..maha suci Allah menemukan keluarfga ini sekelip mata menjadi keluarga besar...tahnia ya pada mereka

    BalasPadam
  2. Alhamdulillah...moga terus berbahagia hingga akhir hayat..

    BalasPadam
  3. kasih sayang tidak kenal bapa atau ibu kandung..apa lagi tiri..

    keikhlasan adalah perlu...

    BalasPadam
  4. Alhamdulillah...moga kekal hingga ke dalam syurga Allah

    BalasPadam
  5. alhamdulillah, mugo2 berkekalan hingga akhir hayat., amin ya robbal alamin

    BalasPadam
  6. Alhamdulillah.. semoga bahagia hingga ke syurga..

    BalasPadam
  7. tahniah kpd pasangan mempelai...moga kelak menjadi ibubapa yg bertanggungjawab terhadap anak2 mrk...anak tiri tarafnya spt anak2 sendiri juga.

    BalasPadam
  8. Selamat pengantin baru pada pasangan...moga dua keluarga menjadi satu...betol tu hormat menghormati tak kira la ibu atau bapa tiri kan yan...

    BalasPadam
  9. Alhamdulillah..seronok tengok.
    Betul tu Yan..tak boleh lah kita pukul rata kata ibu/bapa tiri tu nak kikis reta. Fikirlah yg positif.

    BalasPadam
  10. buat baik, dibalas baik. in shaa allah..

    BalasPadam
  11. moga kak jana & suami berbahagia hingga ke syurga, aminnn

    BalasPadam
  12. Datang sini yan..singgah bwlking selepas siapkan entri

    BalasPadam
  13. Datang sini yan..singgah bwlking selepas siapkan entri

    BalasPadam
  14. Assalamualaikum,
    Baarakallahu lahuma khususan li Sitti Jana wa zauj..aminn

    BalasPadam
  15. Betul tu yan.. harta boleh dicari .. tapi kehidupan bekerluarga dgn kasi sayang tu yg sukar dicari..

    BalasPadam
  16. alhamdhulillah..bertambah besar ahli keluarga.ibu tiri bapa tiri sama seperti ibu bapa sendiri..hormati dan sayangilah mereka seadanya..

    BalasPadam
  17. Tahniah, selamat pengantin baru...

    BalasPadam
  18. salam ! moga berbahagia hingga syurga Allah

    BalasPadam
  19. Ayah atau ibu tiri juga harus dihormati.. selamat pengantin baru, semoga kekal hingga ke jannah..

    BalasPadam
  20. moga berbahagia hingga ke syurga :)

    BalasPadam
  21. yan, aida ada ibu tiri.
    da lama pisah dgn abah.
    lama dah x jumpa.
    no komen about her.

    kalau jadi ibu tiri, jadi la yg baik, kan?
    baru anak2 hormat sbg ibu sendiri.

    BalasPadam
  22. alhamdulilah tahniah, moga kekal hingga syurga, berkasih sayang sesama keluarga baru

    BalasPadam
  23. betul tu Kak Yan.. kalo ibu bapa tiri jaga elok n beri kasih sayang sama je.. kenalah hormat x kira apa..

    BalasPadam