Khamis, 7 Januari 2016

ASAM BOI LIMAU KASTURI


ASSALAMUALAIKUM...



masa sekolah menengah selalu makan benda ni....

Masam masam manis....

Kecur air liur bila teringat...

Gigit hujung limau pastu sumbat asam boi...

Rasa yang membuat hati di awang awangan...

Susah nak dapat asam boi manis macam dulu.....

Makin beursia perut makin tak dapat terima masam2....

Huhuhu...



INGATAN
"berdoalah kepada tuhan kamu dengan merendah diri dan (dengan suara)perlahan lahan..sesungguhnya Allah tidak suka kepada orang2 yang melampaui batas"
SURAH AL A'RAF : AYAT 55

38 ulasan:

  1. ya Allah! kecur di buatnya malam2 ni..

    BalasPadam
  2. asalam singgah pagi selepas subuh..wah sedap rasanya asam boi

    BalasPadam
    Balasan
    1. wasalam..memang sedap cikgu...hilang loya makan pagi2

      Padam
  3. Pagi2 baca...ngilu kakcik rasa...

    hehehe, sebenarnya kakcik bukan peminat asam. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. yan peminat asam..tapi sejak dah berusia ni..dah tak tahan masam2

      Padam
  4. Yannn...kecor kakak tau.
    Sesekali kalau kakak teringin buat juga...selera mengalahkan orang mengidam .

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehe...dah lama tak makan macam ni...

      Padam
  5. Ira kenal limau asam boi ni masa sekolah rendah. Kalau boleh hari2 nk beli.. hehe.. betul tu yan, susah nk jmpa asam boi yg manis. Kebanyakannya masin.

    BalasPadam
    Balasan
    1. kan..jajan dulu2...puas rsanya dapat makan

      Padam
  6. Kalau Yan nak tahu dulu masa kakak kecik-kecik inilah kakak buat. Kadang makan dengan kedondong. Naik merah jejari dibuatnya hihi..

    BalasPadam
    Balasan
    1. haah kendondong...baru teringat..sedap juga kak

      Padam
  7. tgk pun dh kecur air liur... mcm dh boleh rasa lak asam boi ngn limau yg masam2 tuh... tp mmg tu lah jajan jaman dulu2...

    BalasPadam
  8. sedapnya buah2 yg masam2 ni masa muda2 dulu...la ni mkn masam sikit menggeliat urat perut.

    BalasPadam
    Balasan
    1. haah kan..yan sekarang kalau makan masam sebu dah

      Padam
  9. akak dulu pon selalu makan camni yan...kadang tu beli siap2 asamboi kendian baru pi gegau pokok asam limau depan rumah nenek akak...makan bawah pokok terus dah tak menyempat2 nak bawak balik rumah....kikiki...tapi betol la yan skng susah nak jumpe asamboi yg manis cam dulu...skng banyak yg masin je...tak suke

    BalasPadam
    Balasan
    1. patutlah yan nak.ambik dah tak ada
      .akak gegau rupanya :-p

      Padam
  10. Tak pernah try tapi nampak sedap. Hehhe

    BalasPadam
    Balasan
    1. try lah..mesto tergoda n jatuh hati nanti :-))

      Padam
  11. Kak Zai ni memang hantu asam tapi sejak dah umur byk angka ni kena hati2 sikit.

    BalasPadam
  12. kecur air liur akak menengoknya, dulu2 suka masukkan dalam peti ais dulu kemudian makan sejuk2...sedappnya

    BalasPadam
  13. Teringat zaman deulu.zmn sekola rendah ada achik tu jual benda ni

    BalasPadam
  14. asam boi tu letak dalam limau ? ke acaner ???

    BalasPadam
  15. Anak mummy dah reti makan ni lepas balik tahfiz aritu..adoii dh macam mak2...

    BalasPadam
  16. Limau tu kalo makan dgn kulit2 dia sekali bole hilangkan bau badan tau.. tapi kalo makan dengan asam boi bole hilang ingatan..hahahahaha larikkkkk

    BalasPadam
  17. sib baik baca entry yan ni.
    aida terus roger member, order.
    member ada buat sebalang-sebalang tau.
    mcm pati limau kasturi asam boi.
    buat air, sedap giler!
    then limau and asam boi tu makan gitu aje.
    syoooooorgaa dunia!!!

    BalasPadam
  18. ni memang hobi saya . la ni limau dah tak de stok tapi asam boi mmg byk . my anak buah pun dah pandai mkn asam boi ...

    BalasPadam
  19. kecur air liur tgok gmbor tuh.... sedapnya la... :D

    BalasPadam
  20. saya dulu sekolah rendah hantu makan asam boi letak limau gini
    tapi as times goes by, tak mampu dah nak makan asam
    tengok tu buat meleleh ayer liur...tapi makan tak mampu

    BalasPadam
  21. kalau oder air limau asam boi selalu jugak kira makan gini hihihi

    BalasPadam