Rabu, 3 Februari 2016

SYAMPU ANTI KUTU


ASSALAMUALAIKUM...


musim sekolah sudah masuk bulan ke dua...

Cuba tengok kepala anak anak...

Manalah tahu ada penghuni yang tidak di undang...

Maklumlah bercampur dengan kawan kawan yang pelbagai latar belakang...

Syampu anti kutu ini sangat mudah digunakan...

Dan kutu akan hilang serta merta....

Jangan dipotong rambut anak..

Cuba dulu syampu ini...

Kesian pada kanak kanak yang terkena jangkitan kutu..

Tentu tangan tak reti diam..tergaru garu di kepala...

Jaga kebersihan rambut anak anak...

Kalau kutu sudah beranak pinak...

Makin payah hendak dihilangkan...


JOM ZIKIR

ALHAMDULILLAH 

ALHAMDULILLAH

ALHAMDULILLAH

ALHAMDULILLAH

ALHAMDULILLAH

ALHAMDULILLAH

ALHAMDULILLAH



17 ulasan:

  1. Masa budak2 dulu pernah juga kutu naik kepala berjangkit dari adik-adik perempuan yg menjadikan rambut panjang mereka ladang menternak kutu. Azab juga nak matikan kutu, guna cecair busuk yg ayah beli dari kedai...

    BalasPadam
  2. teringat zaman kecik2 dulu..duduk bersusun atas tangga..pakat cari kutu dikepala..

    BalasPadam
  3. kahkahkah...baru haritu akak anak beranak duk kecoh2 pasal ni dik...nanti akak kongsikan dalam n3

    BalasPadam
  4. dulu2 bila kepala anak berkutu..jln penyelesaiannya potong pendek rambut anak..ala-ala boy hair..

    BalasPadam
  5. Assalamualaikum Yan,

    Kutu memang mudah berjangkit dari satu kepala ke kepala yang lain. Ya Yan memang penting jaga kebersihan rambut. Di US kalau ada murid berkutu, murid itu tidak dibenarkan datang ke sekolah selagi kutu itu tidak dibersihkan.

    BalasPadam
  6. betul2 tuh... ada jgk belek2 rambut aiyan bt masa nih takde lg nampak kutu atau anak2ny....

    BalasPadam
  7. tak boleh tengok kutu. meremang terus rasa...hehehe

    BalasPadam
  8. Kalu kutu kat beras boleh pakai shampoo tu tak kak yan? Keh Keh Keh...

    BalasPadam
  9. Assalamualaikum yan..
    Singgah jenguk yan juga..
    Betul tu yan.. kene rajin cek rambut ank, lbh2 lg anak perempuan.. mudah je dapat kutu ni kat sekolah.

    BalasPadam
  10. kutu selagi xhilg di kepala mmg tergaru-garu dibuatnya...kebersihan rambut/lepala mesti dijaga bershampoo setiap hari insya-Allah.

    BalasPadam
  11. kebersihan jugak sebahagian dr iman. ;)

    BalasPadam
  12. Kesian kalau budak kecik kena kutu ni... mesti tak lepas tangan tergaru2...

    BalasPadam
  13. salam kak yan! teringat zaman2 kecik dulu ni lah masalah utama sorang kena semua kena haha

    BalasPadam
  14. dulu pernah ada kutu. sikit. tapi gatalnya ya Allahhhh. pakai syampoo kutu jugak. bila pakai tu rasa macam minttttttt je atas kepala hihihihi

    BalasPadam
  15. kenapalah kutu ni..kepala org di cariknya

    BalasPadam
  16. Nauzubilah.. ada solusi tu Alhamdulillah, bagus yan ingatkan untuk check rambut anak-anak.

    BalasPadam
  17. xpernah tgok...
    mn boleh dpt..huhu

    BalasPadam