Sabtu, 16 April 2016

MAHU HITAM ATAU PUTIH


ASSALAMUALAIKUM...


"alah berlagak alim , dulu dia lah yang no1"

"ko nak taubat , erm aku berani jamin kejap je tu "

pernah dengar tak ayat2 diatas...

itu lah pandangan segelintir masyarakatkan...

bukan nak beri semangat  , malahan diberi sindiran...

hidup ini perlukan perubahan...

kalau dengar cakap orang je , sampai bila pun tetap ditakuk yang sama...

kalau dulu banyak perkara yang sia sia kita lakukan...

tak salah , jika kita berubah mencari perkara yang baik baik untuk menambah amalan...

bukan berlagak alim , tapi cukuplah hanya Allah yang tahu...

sekurang kurangnya kita hendak berubah..

daripada orang yang pandai mengata , tapi diri sendiri tak pernah berubah...

pilihan ditangan kita sendiri..

mahu terus hitam...

atau menuju yang putih...


INGATAN

JANGAN MENGHARAP UMUR YANG PANJANG...

SEDANGKAN SETIAP TAHUN SEBENARNYA UMUR KITA SEMAKIN PENDEK..

KERANA KEMATIAN ITU SEKELIP MATA..

KITA TAK TAHU BILA DAN DIMANA ..

JANGAN JEMU BERAMAL....

WAALLAHUALAM...




24 ulasan:

  1. Bila ada niat hendak berubah ke jalan yang baik, Allah akan sentiasa membuka dan membantu ke jalan itu insya Allah.

    BalasPadam
  2. pedulikan kata2 org yg mcm tu..yg penting kalau niat kita baik..teruskan..

    BalasPadam
    Balasan
    1. kadangkala kata2 org buat hati ..ermmm

      Padam
  3. ignore je kata2 orang. biasa la kalau nak berubah memang iblis hantar lagi ramai tentera dia dok goyangkan tangkai hati kita :)

    BalasPadam
  4. salam kak yan! .. betul terima kasih atas ingatan

    BalasPadam
    Balasan
    1. wasalam yana...alhamdulillah..moga kita perbaiki diri ke arah yg lebih baik..amin

      Padam
  5. kalau dengar cakap orang, tak sudah kerja kita kak. tapi kalau pemilihan warna, hitam putih memang elegan

    BalasPadam
  6. Allah tahu niat kita biar apa org nak cakap.

    BalasPadam
  7. kita memang takkan pernah dapat puaskan hati orang. janji Allah tahu niat kita

    BalasPadam
  8. Berusaha memutihkan diri kehitaman dosa ammat disukai Allah...xpeerlu terlalu yakin bhwa kita bgtu putih tanpa dosa.

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu kak...nama pun mnusia..tak lari dari mmbuat ksilapan

      Padam
  9. Biarlah apa pun pandangan org pada kita jgn sesekali kita goyah jika niat kita adalah baik. Begitu juga kita jgn sesekali berprasangka tak baik pada org. Nawaitu kena betul.

    BalasPadam
    Balasan
    1. yan sedang belajar perkemaskan nawaitu..doakan ye kak

      Padam
    2. yan sedang belajar perkemaskan nawaitu..doakan ye kak

      Padam
  10. biarlah orang mengata,, yang penting baik buruk apa yang kita lakukan Allah saja yang tahu,,

    BalasPadam
  11. Kalau betol2 dah memilih yg putih terus tetapkan iman dan tak menoleh lagi...kite semua manusia lemah yg banyak melakukan dosa...tapi kite ada Allah yg maha besar lagi maha penyayang... :')

    BalasPadam
    Balasan
    1. sedang menuju tetapkan iman yg kerap goyah ni..huhu

      Padam
  12. biarkan saja kata2 orang yg penting kita berubah untuk kebaikan

    BalasPadam