Isnin, 30 Mac 2015

KAWAN LAMA




ASALAMUALAIKUM...


bila jumpa sesekali dengan kawan2 lama memang terasa teruja sangat...

tapi sayangnya perjumpaan kali ini , yan tak dapat hadirkan diri...

hanya dapat tatap gambar dari wassup je...

masing2 dah beranak pinak....

bila ingat balik..zaman sekolah yan tersenyum sendiri...

mereka dulu haru biru...tetapi sekarang jauh benar beza nya....lebih kewanitaan...mungkin dah semakin matang...

ada diantara mereka juga dah jadi insan yang hebat...sedangkan dulu belajar sambil lewa aje...

tulah kan..kalau Allah nak bagi sesuatu.. orang zero pun boleh jadi hero kan...

KUNFAYAKUN..







32 ulasan:

  1. assalamualaikum yan, betul yan kehidupan sebenar baru tau siapa zero siapa hero kan, zaman sekolah tk kira tu belum matang ..

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumsalam kak...betul tu kak...terkejut besar dengan perubahan seseorang....

      Padam
  2. Itu menunjukkan yg takdir tu Allah dah susun. Dulu akak pun masa belajar malas, tapi alhamdulillah, rezeki akak dpt kerja yg lebih baik drpd kawan2 yg rajin belajar dulu. Bukan la nak riak cuma nak tunjukkan bahawa result exam tu bukan segalanya.

    Seronoknya buat gathering dgn kawan2 lama mcm ni. Sian Yan tak dpt join ye,

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu lyd ..kputusan exam belum boleh mnentukan kjayaan seseorang....
      :-(( memang sedih sesangat lyd..ingat raya nanti nak buat sesuatu untuk kengkawan..insyallah

      Padam
  3. Salam. Hee sungguh meriah semuanya.

    BalasPadam
  4. Kalau geng-geng Yan baru ada anak-anak tapi geng kakak ada yg dah bercucu tau Yan. Sebab lepas SPM aje ada yg dah menikah. Jadi usia 40an aje dah jadi nenek...

    BalasPadam
    Balasan
    1. :-)) geng yan..yan je dah jadi nenek...huhuhu....nenek segera

      Padam
  5. seronok kan dapat jumpa kawan lama...sian yan tak dpat sertai.InsyaAllah akan jumpa satu hari nanti,

    BalasPadam
    Balasan
    1. :-(( insyallah pnjg umur raya dapatlh jumpa

      Padam
  6. bestnya jumpa kengkawan lama,, betul tu kak yan,, kengkawan saya ramai yang dah berjaya dan jauh nun di puncak,, pendakiannya sehingga ke PHD sedangkan saya hanya pengayuh rendang di dapur hihihi,, masing2 punya rezeki yang Allah tentukan,, Alhamdulillah semoga kengkawan saya berjaya dunia dan akhirat,, termasuk kak yan juga,, aminn

    BalasPadam
    Balasan
    1. PHD belom tentu berjaya ...siapa tahu pngayuh rendang boleh jadi jutawan. Amin...tiada yang mustahil bila Allah kata Kunfayakun

      Padam
  7. yup, bila gathering dgn kawan2 lama..macam2 perkembangan kita boleh lihat...kadangkala tu, mmg tak sangka langsung...hihihih

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu dz..ada tu dulu nakal sesangat..tapi sekarang jadi insan hebat..kalah budak sains

      Padam
  8. Yelh yanti..kwn knor semua dh lost contact. Tak taulh hidup ke, mati ker, bahagia ker, cerai berai ke, masih janda duda ker....yg pnting semua dh kerepot...kekeke..
    jahat...kn knor

    BalasPadam
    Balasan
    1. :-)) bila berkumpul bmacam suka duka diluahkan bersama...lepas tu masing2 pakat nangis

      Padam
  9. Assalamualaikum Yan.
    Selalunya mmg mcm tu. Ibarat roda2 yg berputar. Sebab tu, kanak2 yg tak minat belajar, kita tak bleh pandang sebelah mata.. mungkin dia ada minat lain yg boleh membawanya ke puncak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumsalam...jemput masuk sam :-)) ...
      betul tu jangan pandang rendah pada kelemahan seseorang

      Padam
  10. lain ulu, lain parang..
    lain dulu, lain sekarang..

    BalasPadam
    Balasan
    1. lain parang lain orang...
      lain sekarang lain akan datang.... :-))

      Padam
  11. Betul tu Yan...semuanya nampak berbeza....semua sudut kannn....

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul diana...serba serbi ..ada tu berubah 360 darjah :-))

      Padam
  12. Assalamualaikum,
    Seronok kalau dapat berjumpa dengan kawan-kawan lama. masing2 mengupdate perkembangan diri dan kehidupan..
    Tak kisahlah jika ada yang jadi 'orang besar', ada yang jadi 'orang kecil' yang penting persahabatan masih terjalin biarpun jauh jarak masa berlalu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumsalam...memang riuh kalau berkumpul..sampai kadangkala anak pasing kat hubby gara2 nak bersembang :-))

      Padam
  13. Balasan
    1. reunion kat majlis kawan kawin :-))

      Padam
  14. seronoknyaa kalau dpat jumpa mber lama2

    BalasPadam
    Balasan
    1. best sangat coz sume kepala gila2 :-))

      Padam
  15. Seronoknya kalau dpt berkumpul mcm ni..Sya belum berkesempatan lg nak jumpa kawan² lama

    BalasPadam
    Balasan
    1. akak pun belum berkesempatan sya
      :-((

      Padam
  16. memang seronoklah kalau dapat jumpa kawan2 lama ni,rasa tak cukup mulut untuk bercakap

    BalasPadam
  17. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

    BalasPadam