Ahad, 5 April 2015

KU FIKIR COBAAN , RUPANYA BENARAN....






ASALAMUALAIKUM...

syukur alhamduliah line internet dah pulih seperti sediakala...

rindu giler nak berceloteh kat blog...

semoga kawan2 semua sihat2 hendaknya...

GST dah masuk ari ke 5 hari ini....

nampaknya memang bukan cobaan GST ni...

iia adalah benar2 dan akan kekal....

setakat nie belum jumpa barangan yang harga turun lagi...

tapi en suami dah menjumpai sebuah kedai runcit yang memang tiada GST...

alhamdulilah..harap harap kedai tu kekal lah tiada GST... :-))






INGATAN
" dan janganlah engkau  memberi ( sesuatu dengan tujuan hendak ) mendapat lebih banyak daripada nya "
( SURAH AL MUDDATHIR : AYAT 6 )



32 ulasan:

  1. salam hari minggu yan
    sana sini oran gmenyebut gst gst benaran lah tu bukan cobaaannnn sabo je ye..

    BalasPadam
    Balasan
    1. salam hari minggu kak :-))...
      apa nak buat kak....insyallah ada rezeki dimana2 selagi kita berusaha kan

      Padam
  2. Ini bukan cobaan, betul-betul punya....

    BalasPadam
  3. Assalam yan.. smga sihat selalu..
    Bukan cubaan lagi.. hehe.. nk buat mcm mana kan..
    kita kene la jd pengguna bijak..
    ira pun x jmpa lg brg yg turun.. jmpa tmpt yg xde gst, tak igt pulak hrga sblm gst brape.. adoi.. hihi..

    BalasPadam
    Balasan
    1. wasalam ira :-)) alhamdulilah sihat...
      tulah kan...lom jumpa barang yang turun harga lagi

      Padam
  4. Salam. Hee sblom ni pon ade cukai juga tp bukan disebut gstz

    BalasPadam
  5. Salam hujung minggu...GST...mana2 pergi pun orang bercerita tentang GST...

    BalasPadam
  6. Saya suka berbelanja di Pasaraya Mydin, kebetulan ia dekat dengan rumah. Mujurlah Mydin tak kenakan GST dengan konsep baru GST "Gerenti Semua (Mydin) Tanggung"....

    BalasPadam
    Balasan
    1. untunglah begitu...kat segamat dan batu pahat rak der mydin lagi..maidin jual roti canai banyaklah :-P

      Padam
  7. Kalu pegi fast food.. Harga SST dah masuk menu... Maknanya... Harga menu makin mahal.. Pastu tambah pulak GST... Sedih!

    BalasPadam
    Balasan
    1. setakat ni belum pi lagi fast food...

      Padam
  8. dh x der harga barang turun..Hujan yang turun membasahi bumi...pegi pasar ada GST, pegi kedai runcit ada GST..biasa pegi pasar beli brg yg sama RM70 dh cukup skrg tidak lagi

    BalasPadam
    Balasan
    1. tulah..apa nak buat..kita hanya diperlukan bila time mengundi...

      Padam
  9. betul tu kak yan,, setiap kelebihan ada kekurangannya,, Allah tu Maha adil,, tak perlu melebihan kelebihan pada orang lain,, lihatlah keistimewaan yang ada pada diri yang orang lain tiada,, pasti hati akan rasa syukur sangat2,,

    BalasPadam
    Balasan
    1. setiap manusia ada kelebihan dan kekurangan...carilah kelebihan dalam diri untuk menutup kelemahan diri

      Padam
  10. betul tu kak yan. syukur dengan apa yang allah dah bagi sekarang

    BalasPadam
  11. takpelah nak buat macammana..kita kena lah bijak berbelanja kan...

    BalasPadam
    Balasan
    1. yer..betul tu..lebih berjimat lebih peka

      Padam
  12. Kedai runcit pun ada gst ke?besar Sgt ke kedainya sampai ada gst..ish².. jgn ada yg ambil kesempatan Sudahlah..yg penting sebagai pelanggan kena bijak..

    BalasPadam
    Balasan
    1. warung kueh pun dah ada yang kata gst sya :-((

      Padam
  13. Nasib kedai runcit yg dekat rumah akak ni pon xde gst kalau ada gst akan akak bom kedai tu terus...hahaha

    BalasPadam
  14. Nasib kedai runcit yg dekat rumah akak ni pon xde gst kalau ada gst akan akak bom kedai tu terus...hahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahaha panggil yan sekali tau bila nak bom....

      Padam
  15. hahaha senyap dah orang2 yang bising2 pasal GST tu semua.. kat facebook pun tak banyak da post.. da bleh blend in la tu walaupun sakitnya terasa..

    sapa nak dengar rintih luluh hati rakyat hahaha..

    BalasPadam
  16. Sabar diatas cobaan & benaran.. salam singgah & salam follow & salam add

    BalasPadam
  17. aya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

    BalasPadam