Rabu, 1 April 2015

MY FIRST GST


ASALAMUALAIKUM.....


pagi nie rasanya semua orang bercerita pasal GST....

memang terasa kenaikkan harga barangan yang dikenakan GST....

serabut lah asyik cerita sana sini GST...

nak tido lagi baik...

manalah tahu bangun2 dari tidur GST hanya sekadar mimpi aje....

huhuhuhu....MANA MUNGKIN...





42 ulasan:

  1. harapan GST adalah April Fool tak menjadi kenyataan hehe..

    BalasPadam
    Balasan
    1. tulah pasal...ingatkan april fool kan kak

      Padam
  2. hari pertama dah kena ye...

    BalasPadam
    Balasan
    1. tulah sehari baru rm 18...kalau hari2..kaya kerajaan kita kan..

      Padam
  3. waaaaa sabo je yan, gst yg menghantui kini jadi kenyataan dah kan

    BalasPadam
  4. err..resit tu agak2 boleh simpan buat kenangan tak? kenangan kena GST pada hari pertama!

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahah boleh je ...frame buat ank cucu ..biar depa tahu ..malaysia boleh :-))

      Padam
  5. kak yan,, kalau besar belanja besar gak lah GST nya yerk,,bayaran kecil2 tak lah terasa sangat kan,, bila buat bayaran yang banyak terasa banyak plak kan,, boleh makan scret recepy dua slice ni hihihi,,, lepas ni mesti orang ramai berkira2 nak makan kat kedai atau restoran,,

    BalasPadam
    Balasan
    1. yer anie....hah betul tu..beli scret rcpi lagi berbaloi baloi kan...akak dah 3 bulan tak makan luar....bljar berjimat

      Padam
  6. Mengharap yg jadi sebagai mimpi tapi kisahnya jadi realiti ye Yan.

    Apa nak buat kita ni rakyat marhaen yg mahu tak mahu kena akur. Allah juga yg tahu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. tulah..rupanya bukan mimpi..bukan juga cobaan..

      Padam
  7. serabut kan fikir gst ni wuuuu >.<

    BalasPadam
  8. Dah terasa kan bahang GST tu.. Memang Gigih Sepanjang Tahun (GST)...

    BalasPadam
  9. Satu-satu perkara yang bukan April Fool adalah GST..

    BalasPadam
  10. kt iklan kata gst tu tak membebankan... tp tgh fkr kalu beli mkn kt kedai mkn biasa2 pun kene charge gst tang mana yg tak membebankan tu ek...

    BalasPadam
    Balasan
    1. mungkin tak membebankan pada ekonomi negara kot...

      Padam
  11. suami kakak pagi ni dah kena ...bila tukar alat ganti kenderaan apek kedai dah kena kan GST ...pdhal brg lama..huhuuu
    alangkah bahagia nya andai semua mimpi kan yan...

    BalasPadam
    Balasan
    1. tq najib..mmg tak beban sangat ....
      mimpi disiang hari je kak... :-((

      Padam
  12. di tempat saya bekerja memang ada implimen GST..mereka tak komplain kecuali dua..

    menjadi tanggungjawab saya pula menerangkan GST pula kepada mereka..takut-takut para pelanggan lari.

    BalasPadam
  13. masih keliru dgn gst ni jangan ada peniaga yg menangguk di air yg keroh sudah la... =(

    BalasPadam
  14. masih keliru dgn gst ni jangan ada peniaga yg menangguk di air yg keroh sudah la... =(

    BalasPadam
    Balasan
    1. yan sampai sekarang keliru kak... :-((

      Padam
  15. seram sejuk tgk bil...seram jugak nk byr

    BalasPadam
    Balasan
    1. semakin besar periuk nasi..semakin besar keraknya jm :-((

      Padam
  16. sejak semalm belum lagi beli brg kt kedai, so xtau apa yg mahal n apa yg murah..hehe

    zinziemeewah

    BalasPadam
    Balasan
    1. akak belum jumpa lagi barang yang turun harga :-((

      Padam
  17. xdaaanya satu mimpi.. huwaaaa.. rintihan hati rakyat marhaen.. kalau kita ni hari2 ribu raban masuk poket xpe gak.. macam manalah those yang lagi tak mampu tu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. makanan harian kena catu lah kalau gitu..macam dok asrama...sorang sikit..

      Padam
  18. pening memikirkan baik kita layan sahaja...moga murah rezeki kita untuk menghadapi semua ini

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu...hidup perlu diteruskan...walau pun perit

      Padam
  19. Betul tu, bila fikir2 gst ni, serabut jd nya kan..
    apa pun, kena lalui jgk.. smga Allah dorongkan kita ke arah berbelanja dgn lebih bijak..

    BalasPadam
  20. Kak yan.. setakat ni Sya belum berbelanja byk sekali,jd kena gst, 1 sen (cas sms,transfer duit) jd x terasa Sgt.tp nanti nak pindah rumah,merasa kan masa tu..rasa x nak je keluarkan duit

    BalasPadam
  21. aya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

    BalasPadam