Jumaat, 24 Julai 2015

DUA MALAM HARI RAYA DI ZAMAN JEPUN


ASALAMUALAIKUM...


tajuk sadis je kan bunyi nya..  

Malam tu memang terasa macam zaman dulu2...

Dah lah time raya....

Boleh pulak letrik tak ada....

Jadi sambil2 main lilin ( tabiat yang sukar dibuang )...

Sambil2 kunyah biskut raya..  

Nasib tak ada tetamu yang hadir...

Kalau tidak..payah juga. ..

Rasanya inilah raya yang letrik tak ada sampai 2 malam...

Ada sesetengah tempat mengalami masalah air pulak...

Umah mak cik yan yang kat redong...

Dari raya pertama sampai sekarang paip air bukak hanya pukul 1 pagi...
Itu pun kecik je...

tiap2 tahun pulak tu...

Kemana pergi pihak berwajib...tiada ke penyelesaian.. 

Dah bertahun tahun kot macam nie....



21 ulasan:

  1. uiks... kat mana tu kak?

    BalasPadam
  2. Bismillah,

    sayu betul tajuk nya...
    lagi sayu Puan penulis yang merasainya...

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu...tak sepatutnya berlaku pada zaman serba canggih nie..huhu

      Padam
  3. Bergelap?..nasib baik ada lilin penerang suasana gelita..yan. btw, selamat hari raya

    BalasPadam
    Balasan
    1. yer sb...dah 3 kotak habis..huhu

      terima kasih sb :-))

      Padam
  4. nasib kita kekadang tak sama. tapi paling tidak kita maasih perlu syukur kerana maasih boleh beraya dengan badan yang sihat di samping orang orang yang di sayang...

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul kata im tu..syukur alhamdulilah..

      Padam
  5. kalau tak dek letrik memang kena sabar betul. hehhe

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau tak ada letrik..wifi turut tiada juga...huhu

      Padam
  6. la siannya bergelap.. gelap malam2 ok lagi.. air klu xdak susah betul.. 2 hari letrik xdak, memang selalu letrik xdak atau time tu ja akak

    BalasPadam
  7. salam..
    huhu aloo sedihnyer...
    hri raya plak tu kan..sbau je la ye.. =D

    BalasPadam
  8. Fuh, sabar je la kan. Time raya lak xde lektrik

    BalasPadam
  9. Romantik seh memalam raya takde karen...makan sambil di temani cahaya lilin kekdahnye...tapi mesti yan hanggin kan tak dpt tengok drama raya kat tv baru...

    BalasPadam
  10. kena kejar wakil rakyat tu ... sabar aje lah .

    BalasPadam
  11. sama la kita kak yan...kt kpg sy pun sama...asal raya letrik xde air pun xde....merdeka dh lama dah huhuhuh

    BalasPadam
  12. fuiyooo tajuk Kak Yan tu gempak seh..
    macam dedulu Kak Yan dah hidup time zaman jepun hehe..

    BalasPadam