Sabtu, 4 Julai 2015

JUADAH MENJELANG HARI RAYA


ASALAMUALAIKUM...


alhamdulilah syukur batuk ditekak semakin berkurangan.cuma kadangkala rasa gatal tekak tu masih ada...

Tahun ni happy sesangat sebab biskut cornflakes madu menjadi....tak terabur lagi...

Kalau nak pandai masak kena banyak sabar kan..pernah beberapa kali biskut raya yan ke tong sampah akibat keras bedeting...huhuhu....mana taknya...lain yang diajar lain pula yang yan buat...

Semalam yan dah mula " MENGUNJUNG " ke rumah jiran2 ..

Memang dah jadi tradisi yan 2 minggu sebelum raya yan dah masak2 seperti hari raya untuk dibagi pada jiran...raya dah tak payah masak apa2..sebab kebiasaanya raya pertama pasti banyak bungkusan baik ketupat..lemang mahupun lepat penuh atas meja...BIJAK KAN YAN...huhu ..






25 ulasan:

  1. Meriahnya Malaysia saat2 mcm ni.
    Rindu kenangan munjung.

    BalasPadam
  2. kak yan ekspress, dah ade juadah raya. hehe..

    BalasPadam
    Balasan
    1. :-)) huhu dah tak tahan tekak nie nak makan rendang nasi himpit dik...

      Padam
  3. NAsi impit tu sedap makan dgn rendang..lapar pulak dah pagi2 ni..

    BalasPadam
  4. Alhamdulillah...waa rasa jap je dah masuk hari ke-17 kita berpuasa kn.. juadah raya paling suka mak mentua masak lontong sambal.. mami masak pula ayam masak merah.. mmg 2 ni kegemaran saya..tapi tahu ni kne masak sendiri je..sbb tak dpt blik kg...

    BalasPadam
    Balasan
    1. sabar yer lina..insyallah raya haji boleh balik..

      Padam
  5. salam ramadhan mak yan tuu, ;p

    BalasPadam
  6. Yan buat macam ni teringat kakak dengan jiran arwah mak kakak kat Rengit dulu memang lah dia masak makanan raya awal dan bagi pada jiran2 dan kenalan ...tapi biasanya seminggu sebelum raya.

    BalasPadam
  7. Akak pon baru je abis buat cornflakes madu...mintak2 sedap le hendaknye....bestnye macam nak pindah duduk sebelah rumah yan je

    BalasPadam
    Balasan
    1. eh eh cam ne leh sama nie....nasib baik akak bukan jiran yan...kalau tak..pasti akak tak dapat...huhu..coz lupa kira bahagian akak...

      Padam
  8. awalnya dah ada nsi impit dgn rendang yan...

    BalasPadam
  9. WAaaa.. ASAL nampak ketupat, rendang dah rasa tak sabar nak raya... puasa pun belum cukup hehahhaa

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahaha yer tak ye juga ...sabarsabar sabar

      Padam
  10. aiyooo kak...sy suka nasi himpit....sedap kannnnnn hihihi

    BalasPadam
  11. tradisi munjung kat kg ada lagi. kat bandar kalau kita buat takut jiran rasa pelik pulak..

    BalasPadam
  12. arghh...dh rasa cam esok lah nak raya hihih

    BalasPadam
  13. ka yan... raya lambat lagi... huhu. lapar tgok gmbar ni

    BalasPadam
  14. berbalas juadah syok kan hihihihihi

    BalasPadam
  15. kalo CT pagi2 raya kalo kat utara ni mmg cari ketupas palas leee.. mmg itulah yang dicari =)

    BalasPadam
  16. Kat Perlis takde lak orang mengunjung time puasa...

    BalasPadam