Ahad, 5 Julai 2015

RAMADHAN JANGAN PERGI


ASALAMUALAIKUM....


selangkah demi selangkah  kau pergi semakin jauh dari kami...

kami belum puas bersamamu...

tika bersama mu ..kami jaga mulut...telinga...mata kami dari kejahatan...

kami melangkah ke surau dan masjid untuk merasai terawih...

Al quran pasti kami baca tika ada masa terluang...tapi tidak pada bulan yang lain...

banyak yang kami belajar tika bersamamu...kami belajar berjimat...kami berlajar bersyukur...kami jadi insan yang taat ...kami jadi pemurah suka bersedekah...kami jadi saling menghormati sesama insan....kami saling bermaafan...kami tak bergaduh mahupun mengumpat...

ya ramdhan kami masih perlukan cahaya mu...bagi kami tiap malam adalah malam yang penuh rahmat....kami rajin bertahajud..lebih lebih lagi 10 malam terakhir...

ibadah kami jadi teratur tika bersamamu.....kenangan bersamamu sentiasa dihati...indahnya ramdhan tiada tergambar...kami pasti merinduimu...

JANGAN PERGI YA RAMADHAN.....

33 ulasan:

  1. Allahuakhbar.. rasa kejap je masa berlalu kan... pasti kita merindui Ramadhan ni.. taknak lepaskan peluang baik dari Dia ni..

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu lina...tahun nie terasa kejap je

      Padam
  2. kejap je kan rasa.. mcm baru je semalam start puasa. huhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. ahah kan AA...tinggal seminggu lebih aje lagi kan

      Padam
  3. masa mmg pantas berlalu . rasanya mcm baru semlm kita sambut awal ramadhan . semoga kita semua mengambil peluang melakukan segala amal ibadah yg dijanjikan ganjarannya ikhlas krn Allah .

    BalasPadam
    Balasan
    1. amin...insyallah..semoga ramadhan kali ini kota melakulan ibadah dengan penuh rasa hamba pada -Nya

      Padam
  4. kalu boleh sepanjang masa nak ramadhan... apakan daya... kena juga lalui syawal... he he he...

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau sepanjang masa tak ada lah istimewa nya lagi..

      Padam
  5. betul. sedih.. masa kian pantas...

    BalasPadam
    Balasan
    1. :-(( kan...rasa tahun nie terlalu cepat berlalu..

      Padam
  6. Memang betul...sekejap sangat masa berlalu...ramadhann dah nak berlalu pergi...

    BalasPadam
    Balasan
    1. kan...macam baru semalam je awal ramadhan
      .

      Padam
  7. itulah hikmahnya bulan ramadhan kak yan,, Allah swt jadikan ramadhan hanya sebulan dalam setahun untuk sama2 kita merebut segala kebaikan dan hikmah yang melimpah ruah di bulan yang mulia ini,, agar hambanya sentiasa menanti bulan yang penuh barakah,, moga kita buat yang terbaik pada bulan ni insha Allah kerana belum tentu kita sampai ke ramadhan akan datang,,

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul kata anie..:-)) ramadhan bulan istimewa....

      Padam
  8. salam ramadhan ., smoga diberkati ;p

    BalasPadam
  9. haah betol la bulan ramadhan kali ni terasa cepat sangat berlalu macam tak puas lagi berpuasa :'(

    BalasPadam
    Balasan
    1. tulah kak..lain rasa nya..tak macam tahun lepas :'-C

      Padam
  10. pantas betul masa berlalu kan kak yan

    BalasPadam
  11. Ialah yan ,sedar tak sedar dah pun nak berakhir Ramadhan ...terasa baru saja awal puasa tempohari kan...

    BalasPadam
  12. rasa x puas ramadhan sebulan...kalau boleh nak 2 bulan hihihih

    BalasPadam
    Balasan
    1. tapi dah tertulis hanya sebulan :-))

      Padam
  13. sekejap je Ramadhan akan berakhir. semoga bertemu dengan kembali di tahun akan datang

    BalasPadam
  14. sekejap je rasa kan ramadhan kali ni. sedar2 dah 10 malam terakhir

    BalasPadam
  15. Tak puas rasanya bersama Ramadhan...

    BalasPadam
  16. kejap sngt terasa ramadhan kali ni.. sebuk kejar hal dunia..

    BalasPadam