Khamis, 13 Ogos 2015

JAGUNG MANIS


ASALAMUALAIKUM ...


Tekak nak makan...

Baru dapat semalam ..

3 batang rm5...

Lemak Manis jagung kukus ni....



37 ulasan:

  1. Alhamdulillah. Mesti puas hati, kan? :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. alhamdulilah..puas sangat2..rangup...

      Padam
  2. akak pon suka jagung yan...terkenang2 jagung kat cameron yg manis dan lembut pastu terkenang jugak jagung kacuk pulut kat thailan yg lemak masin....sedap jagung tu kaler putih keungu unguan kat tempat kite ni akak belom penah jumpe lagi mungkin kat belah2 perlis sana ada jual...

    BalasPadam
    Balasan
    1. 2 2 tempat tu..yan lom rasa jagungnya..huhu

      Padam
  3. Sedap ni....tempat akak 5 tongkol rm 5 tapi belum yg masak lagi

    BalasPadam
    Balasan
    1. murahnya..kat sni jgung manis mahal

      Padam
  4. kalau anak2 g pasar malam bunda mesti pesan...yang kukus suka yang bakar pun suka..

    BalasPadam
    Balasan
    1. yan tak suka pulak jagung bakar kak...macam rasa pahit hangit

      Padam
  5. Saya juga suka jagung. Paling suka jagung rebus, cucur jagung dan ABC terlebih jagung...

    BalasPadam
    Balasan
    1. nyum nyum nyum abc lebih jagung memang terbaik :-))

      Padam
  6. suka jagung dlm cup je, sebab? malas nak ongges batang jagung tu. hahaaa

    BalasPadam
    Balasan
    1. jfung dalam cup tak puas..mesti nak onges baru puas

      Padam
  7. Kakak ni bila nampak jagung aje ingat bapak kakak tau Yan
    Sebab kebun bapak kakak ada org Indon sewa buat tanam jagung.

    BalasPadam
    Balasan
    1. mesti nanti bapa dapat jagung free
      :-))

      Padam
  8. Samalh akak klau tringin dpt puas rasanys...hihiii tngk jagung yan ni tringin pulak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. yan taip entri ni pun masih teringin kak...:-))

      Padam
  9. Alamak
    kita lprrr juga ni
    nk jagung tu jugakkkk

    BalasPadam
  10. sy pun suka mkn jagung rebus..tp suka hiris jagung buh dlm mgkuk....mkn guna sudu....perghhh...xckup 3ketul utk sy sorg hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. huhu ni terlebih rajin..ada bubuh kari tak deanna :-P

      Padam
  11. Teringat masa preggy dak Nuha.. suka sangat makan jagung ni.. tapi takmo sembarangan tempat.. hehehe..

    BalasPadam
  12. minggu lepas my kakak beli 8 ketul rm10 ... alhamdulillah , dapat gak merasa .

    BalasPadam
  13. Assalamualaikum yan,
    jagung, feveret anak saya yg ke-3.
    jagung rebus, jagung bakar, koleh jagung, air jagung...semuanya jagung hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumsalam saudara..amboi semuanya variasi dari jagung...

      Padam
  14. terliur dgn kemanisannya juga warnanya

    BalasPadam
  15. makan jagung rebus panas panas memeyla sedap mak, tapi x best kalo janggutnya sangkut celah gigi jeeer., huhu2

    BalasPadam
  16. Sedapnya nak makan jagung ^-^

    BalasPadam
  17. Assalamualaikum iryanty & rakan2 blogger,

    Saya pun suka makan jagung, terliur tengok jagung tu.

    BalasPadam
  18. leez suka cekodok jagung cicah sambal telur hancus. perrgghh..!

    BalasPadam
  19. uuuit.. samalah. itew suka jagung gak.. tp yg dalam cup x bes sngt..

    BalasPadam