Rabu, 30 September 2015

MAKAN UNTUK HIDUP


ASALAMUALAIKUM....


alhamdulilah , kita masih diberi kehidupan yang baik2...

Masih dapat menikmati makanan yang sedap2...

Masih mampu memberi keluarga makanan yang sempurna.. 

Sedangkan berapa ramai diluar sana yang tidak pernah merasai semua ini..

Yang mati kelaparan....

Anak2 kecil kebuluran...

Syukur alhamdulilah , kita masih lagi dapat merasai kehidupan yang baik2...









JANGAN MEMBAZIR MAKANAN...

ITU AMALAN SYAITAN...

KALAU TAK NAK GENG DENGAN SYAITAN...

JANGAN MEMBAZIR , OK...

27 ulasan:

  1. ibu_suri selalu tanya... mana betul?

    makan untuk hidup atau
    hidup untuk makan?

    Saya jawap;

    makan sekadar untuk hidup tetapi hidup untuk menyembah Allah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yan pun dulu keliru oerkataan tu im :-))

      Padam
  2. Tulah kan saat kita makan yg enak2 diluar sana ramai yang takde apapun nak disuap kemulut.
    Banyaknya makanan yan...sedap2 nampaknya!.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu kak...makanan seminggu lepas :-))

      Padam
  3. teringat pesan ayah dulu2 ..masa kecik2...sebiji nasi pun dia tak bg tumpah atau jatuh kelantai..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Haah..manalah tahu nasi yang jatuh tu lah yang berkat..

      Padam
  4. Alhamdulillah sentiasa mengajar anak sy tu agar jgn suka membazir makanan sbb ramai lg kat luar sana yg tak dpt makan..
    *Suka dgn komen IM kt atas tu..:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu atiey..ajar sedari kecil..
      :-))

      Padam
  5. Kakak kalau dapat semua tu tak membazir punya Yan
    Sedap-sedap mesti makan licin punyalah:)

    BalasPadam
  6. sedapnya mee rebus tu...

    Tapi kat rumah mummy susah nak membazir, makan sampai kembang masing2.. hehhehe :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kan..tang telur tu yang tetasa kat tekak kuah mee rebus tu kan :-))

      Padam
  7. sedap juga semuanya, takpe selagi boleh makan makan je

    BalasPadam
  8. ok je, selagi boleh makan, makan je

    BalasPadam
  9. setuju dengan kak zakie....kikiki....akak pon bersyukur sangat2 yan dengan limpah kurnia dan rezeki dari Allah....moga di murahkan lagi rezeki pada mereka yg berkurangan

    BalasPadam
  10. Sedappppnya memlm ni tengok makanan..
    Lprlh pulakkkk...

    BalasPadam
  11. mak ai , lapar terus tgk gambar tu semua ...

    BalasPadam
  12. Alhamdulillah kita mampu makan untuk meneruskan hidup ini...

    BalasPadam
  13. Menyesal plak tgk pic mkn'an ni, xkira ptg ti nk cari jgk mee bandung@mee rebus, sup pun sdp....;-)

    BalasPadam
  14. alahai meleleh ailio tengok mee rebus tu hihihi

    BalasPadam
  15. alahai meleleh ailio tengok mee rebus tu hihihi

    BalasPadam