Khamis, 1 Oktober 2015

KESEMPURNAAN DALAM KEHIDUPAN




ASALAMUALAIKUM...


Allah menciptakan manusia itu cukup sempurna...

Walaupun ada kekurangan pasti disebaliknya ada kelebihan..

Semakin kita mencari kesempurnaan , semakin kita takkan pernah mendapatkannya..

Kerana kesempurnaan yang hakiki tidak pernah ada , yang ada hanyalah keikhlasan hati kita untuk menerima kekurangan..

BILA TAK MAHU MEMBERI , JANGAN MENGAMBIL

BILA MENGASIHI TERLALU SUKAR DAN SULIT , JANGAN MEMBENCI

BILA TAK MAMPU SAYANG ORANG , JANGAN MEMBUATNYA SEDIH

BILA TAK MAMPU MERINGANKAN BEBAN ORANG LAIN , JANGAN MAKIN MENYULITKAN KEADAAN

BILA TAK SANGGUP MEMUJI , JANGAN MENGEJI

BILA TAK MAMPU MENGHARGAI , JANGAN MENGHINA


JANGAN MENCARI KESEMPURNAAN , TAPI SEMPURNAKANLAH APA YANG ADA PADA KITA



37 ulasan:

  1. salam pagi khamis kak yan tuu.,

    interview wak dh up dlm blog yee., timekaseh sekali lagi ;p
    http://tigalalat.blogspot.my/2015/10/september-2015-top-commentators.html

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wasalam..pagi wak ;-))

      Terima kasih wak

      Padam
  2. memang tak akan jumpa kesempurnaan didunia ini...

    BalasPadam
  3. satu nasihat yang padat akak...
    terkesima saya

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulilah..sama2 perbaiki diri agar lebih baik

      Padam
  4. Tiada yang sempurna kecuali DIA...
    Salam singgah Yan:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu atiey...

      Terima kasih atiey :-))

      Padam
  5. Jangan menyusahkan diri hanya sebab nak jaga perasaan orang lain..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih atas peringatan..kadangkala hati ini lembut tak bertempat :-))

      Padam
  6. Kesempurnaan itu hanya milik Allah kite ni manusia serba kekurangan dan serba tiada....belajar la untuk saling melengkapi dan menerima seadanya

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu kak...belajar terus belajar :-))

      Padam
  7. Assalamualaikum Yan,'

    Peringatan yang baik sekali Yan. Manusia selalu lupa eloklah selalu-selalu memberi peringatan agar tidak tersasol jauh. Terima kasih Yan. Malam ni Yan masak apa yer... Mak Long teringat air asam jawa nak cecah ikan bakar..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumsalam mak long :-))

      Sama2 kak..alhamdulilah..sama2 kita ingat mengingati...

      Malam ni makan mee sup je kak..

      Padam
  8. Assalamualaikum,
    Benar, Kita diciptakan dengan sempurna, Tetapi kesempurnaan kita hanyalah pada mata makhluk yang lemah. Tidak mungkin kita sempurna pada hakikatnya kerana kesempurnaan itu hanyalah milik Yang Menciptakan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumsalam..benar tu saudara...manusia ni kadangkala suka menindas manusia lain

      Padam
  9. Morning kak Yan...

    Mummy ronda2 sini! Neno neno

    BalasPadam
    Balasan
    1. Night mummy...

      Beri laluan..mummy nak lalu..neno neno...

      :-p

      Padam
  10. berfikir sejenak saya dengan kata-kata diatas...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Muhasabah diri agar kita sama2 perbaiki yang mana kurang

      Padam
  11. salam jumaat yan
    betul kata Kamsiah tu tkde kesempurnaan dlm dunia ni kecuali pandai2 kita menseimbangkan ketidak sempurnaan dan kekurangan orang lain dan kita sendiri, wallahuaklamm

    BalasPadam
  12. Kata2 motivasi moga kita sentiasa memperbaiki diri ...ambil award ya boleh dah klik dan copy..klik warna merah..tiap yang sukar ada jalan penyelesaiannya ..award unggul komen sept di laman Etuza

    BalasPadam
    Balasan
    1. Insyallah...amin..

      Dah ambik dah cikgu :-))

      Padam
  13. manusia yg mencari kesempurnaan tu tak sedar diri yg dia pun xsempurna.. Hai Kak Yan, lama xsinggah.. how wau u?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hai syida...akak tahu syida stress kan..tu yang tak jalan umah akak...

      Amboi , ha wau yer :-))

      Padam
  14. yup..manusia tiada yg sempurna...

    BalasPadam
  15. Insha Allah Zumal akan manfaatkan perkongsian akak ^-^

    BalasPadam
  16. wpun x blh jadi sempurna , jadilah manusia yg baik dan berguna pd org lain ...

    BalasPadam
  17. kekurangan diredhai, kelebihannya disyukuri

    :)

    BalasPadam
  18. setuju dengan pengkongsian kak yan

    BalasPadam
  19. kata-kata yang sangat inspiring
    saya share ye kak yan

    BalasPadam
  20. jadilah hamba yg di sayangi...

    BalasPadam