Rabu, 7 Oktober 2015

HARGA SEBUAH KEPERCAYAAN


ASALAMUALAIKUM...


selamat pagi sahabat...

suka tidak kalau ada orang tipu kita.. 

Tentu kita kecik hati,marah dan menjauh kan diri kan...

Dan ada pulak istilah BOHONG SUNAT...

Ada tu sanggup menipu untuk kepentingan diri sendiri...

Tipu duit , tipu emosi , tipu tipu tipu....

Sampai dah sebati dalam diri...

Asyik menipu...

Bagi yan , yan tak suka orang menipu...

Biasanya yan bagi peluang sampai 3 kali...

Kalau dia tetap menipu ...

Masa akan datang yan akan lebih berhati hati...

Kalau cerita perkara sebenar kan lebih baik...

Daripada tipu orang , lepas tu kantoi , kan ke malu...


33 ulasan:

  1. Tiada siapa suka kene tipu..
    Tp kdg x dpt nk elak, tertipu dan ditipu juga kan..
    Semoga kita jd insan yg jujur dan dikelilingi oleh org2 jujur..

    BalasPadam
  2. SKNG NI DA SUSH NAK PERCAYE KAT SAPE2 .. :)

    BalasPadam
  3. usah kata kita yg dewasa ini tak suka ditipu
    budak pun sama yan.. sebab itu hati-hati dgn anak-anak terutama bila berjanji.

    BalasPadam
  4. Selalu juga kena tipu ni Kak Yan..terutama bab2 hutang ni..huhu...sabar je lah..
    tapi bila lain kali buat lg memang taklah nak tolong dah...

    BalasPadam
  5. Sekali kena tipu dah jadi pengajaran pd kita agar berhati2 dengan mulut yg manis

    BalasPadam
  6. kene hati2 dengan orang camni...lain di mulut lain di hati...akak pon tak suka kene tipu yan...

    BalasPadam
  7. kannn.. mummy sekali kena tipu sampai mati ingat!..hehhhehe :D

    BalasPadam
  8. salam yan, baru pertama kali ke sini. salam perkenalan ye. ermm, kena tipu tu pedih. eloklah kita berhati2.

    BalasPadam
  9. lagi sakit hati bila dah berthn baru tahu kena tipu ... grrr

    BalasPadam
  10. Sekali dua boleh lah... tapi bila sekali dah kantoi menipu, jaga2 lah, lain kali susah lagi nak percaya..

    BalasPadam
  11. betul tu, kena jaga kepercayaan orang, bila sudah tak percaya, diri sendiri yang susah

    BalasPadam
  12. bohong sunat tu..diperlukan pada tempat tertentu sahaja

    Jumpa lagi dan salam singgah dari penulis blog Hero Borneo

    BalasPadam
  13. mukin ade sebab terdesak dia terpaksa menipu gituuu., huhu2

    adik beradik sendiri pon boleh menipu., jugakk

    BalasPadam
  14. Sekali dh kena tipu mmg susah nk dpt balik kepercayaan mcm sebelumnya. Tapi kalau dah sampai dua tiga empat kali tu, mmg dh tak percaya langsung la. Huhu

    BalasPadam
  15. Kepercayaan tidak boleh dijual beli

    BalasPadam
  16. assalam...sedih sangat kalau terasa tertipu kan...nak marah pun ada...

    BalasPadam
  17. Saya juga selalu kena tipu terutama tentang soal kewangan. Kerap memberi orang hutang dan kebanyakan yg berhutang tak bayar balik hutang mereka. Tapi saya tak pernah serik...

    BalasPadam
  18. Sama jgk saya kak..xsuka ditipu..hehe

    BalasPadam
  19. betol.. kalo dah skali tercalar bayarla banyak mana pun xkan mampu beli dah..

    BalasPadam
  20. Asslm

    Sama kita Yan. 3 kali. Lepas tu bye bye. No trust at all. Hanya percaya kpd Tuhan.

    BalasPadam
  21. Sekali di tipu seribu kali kita berhati hati.. harga sebuah kepercayaan kadang2 tak boleh di beli even dengan peluang. Bagi peluang belum tentu masih percaya

    BalasPadam
  22. Takda sapa suka kena tipu. Bagi SB tiada istilah bohong sunat..kejam tau

    BalasPadam
  23. zaman skrg susah nak percaya ngn org..beetul la pepatah ttg kawan tikam belakang kan..huhuhu.. in shaa Allah, bersama kita berdoa moga dihindari dari perkara yg tdk diingini..

    BalasPadam
  24. Istilah bohong sunat tu tak ada kan?
    Tapi klu sebab tertentu terpaksa menipu sat pun xboleh eh kak yan..hehe..
    lebih baik diam aje kan dari menipu.. Huhu.. sakitnya tuh disini di dalam hatiku (nyanyi sikit).. :D

    BalasPadam
  25. Tipah tertipu tau....


    Errr kadang2 kita pun ada gak x sengaja...

    Tak lah menipu... cuma buat diversion dari penerangan sebenar...
    Can we call it "helah"...

    Hihi

    BalasPadam
  26. betul tu yan...akak setuju sangat

    BalasPadam
  27. SELAMAT BERHUJUNG MINGGU YANTY.

    BalasPadam
  28. sekali kepercayaan tu diragut memang payah nak percaya balik kan kak

    BalasPadam
  29. tak boleh diamalkan ..jika nak juga buat akan menjadi habit yang tak bagus untuk kesihatan kan..jauhilah berbohong

    BalasPadam
  30. hargailah kepercayaan ssorang tu.. bila skali dah dia ditipu mmg susah dia nk prcaya lg..

    BalasPadam
  31. itulah yang saya sedang hadapi sekarang
    sangat kecewa...hilang kepercayaan pada dia dah

    BalasPadam
  32. itulah yang saya sedang hadapi sekarang
    sangat kecewa...hilang kepercayaan pada dia dah

    BalasPadam
  33. bila dah kena tipu sekali..susah lah pastu nk percaya lagi wlaupun dia x tipu

    BalasPadam