Sabtu, 2 Januari 2016

ERTI RISAU KERINDUAN


ASSALAMUALAIKUM...


Mengapa bila kita ada anak , kita terlalu risaukan anak kita...

Bila anak anak tiada depan mata , hati mulai risau...

Ada sahaja yang difikirkan nya...

Sedang apakah ?
Selamatkah ?
Dalam kesusahan kah?
Sudah makan kah ?
Cukup duit kah?

Mungkin begitulah didalam fikiran kita bila memikirkan anak anak yang tiada depan mata...

RISAU

RINDU

DOA TAK PUTUS PUTUS

TAPI

pernah tak kita fikir perasaan ibubapa kita pula....

Menanti terus menanti khabar dari kita....

Berendam airmata kerinduan sehingga menjejaskan kesihatan mereka...

Kita tak pernah tahu mereka risau akan kita...

Sebab kita terlalu leka dengan kehidupan sendiri...

Kalau tidak boleh balik...telefon kan ada....

Seminit pun jadilah....

sekurang kurangnya hilang sedikit rasa risau kerinduan dihati mereka....


INGATAN

kita mahu anak kita buat terbaik untuk kita...

TAPI

mengapa kita sendiri sebagai anak , tidak mahu buat yang terbaik untuk ibubapa kita....



24 ulasan:

  1. Peringatan yg baik Yan..thanks

    BalasPadam
  2. Mudah mudahan kita jadi anak yang tak lupa pada ibu dan ayah :D

    BalasPadam
  3. Kita yg telah menjadi ibu bapa tentu dpt merasakan apa yg dirasakan ibubapa kita terhadap anak2nya...moga kita memahaminya sbg anak2 yg juga kasih kpd ibubapa kita..

    BalasPadam
  4. ibu bapa cerminan pada anak2...tunjuk yg baik inshaa Allah baik la dapatnye...doa tanpa jemu...doa seorang ibu tu kan takde hijab...^_^

    BalasPadam
  5. Ok... SS start enjin keta skrg! Balik kg...

    BalasPadam
  6. salam kak yan! setuju risau mereka bertempat, kadang kita salah anggap :(

    BalasPadam
  7. salam kak yan! setuju risau mereka bertempat, kadang kita salah anggap :(

    BalasPadam
  8. Sakitnya hati bila anak buat tak peduli, hanya Allah Yang Mengetahui...namun doa kesejahteraan buat mereka tetap juga diberi...

    BalasPadam
  9. Begitulah selalu nya yan..banyak sngt contoh yg kita lihat disekeliling .Mudah2an anak2 kita tak perlakukan kan kita seperti itu.

    BalasPadam
  10. Rindu itu hadir bagi orang yang tahu menghargai dan mengingati seseorang

    BalasPadam
  11. dalam bab ini, bapa adalah satu-satunya insan yang cool...

    BalasPadam
  12. Sy selalu whtspp aje apa2 update. Htr gmbr sume. Kdg2 call jugak cuma jarang2 sebab Bila call aje org tua dh nangis. Sedih katanya. Hehe. Kita taknak dia sedih2. Hehe

    BalasPadam
  13. Anak adalah permata paling berharga. Jika tiada di mata terasa risau dan jika berjauhan rindu mula terasa.

    BalasPadam
  14. Yan ...

    Bila kita dah menhjadi ibubapa sendiri baru kita tau akan perasaan seorang ibu atau bapa ...

    BalasPadam
  15. Yes betu tu kak yan. What u gv u get back.

    Nk org buat baik kt kita...
    Kita pun kna buat baik kt orang...

    BalasPadam
  16. Teringat iklan raya petronas ^-^

    BalasPadam
  17. tapi kan kak. kadang ada anak yg terasa hati bila mak ayah beza2kan antara anak bezakan antara menantu. kadang tu yg buat anak tawar hati nak balik, cuma bertanya khabar dalam msej agar tak dengar suara yang menahan sebak. kadang anak pun perlukan masa untuk tenangkan hati dia dulu dari keadaan bertambah kusut. *dari hati sendiri* ;(

    BalasPadam
  18. moga kita mnjdi anak yg terbaik utk ibu bapa kita aminnnnn

    BalasPadam
  19. akak biasa wasap je...mentua pun ada dalam group wasap sekarang, senanglah sikit..hehehe

    BalasPadam
  20. huurm.. dulu time study mmg hari2 akan at least hntr sms..
    time tu wasep xdak lagi.. both to mak n ayah.. kalo trlupa hntr mesti diorang call..

    bila arwah ayah dah xda ni.. CT recall balik hari2 yang lalu.. nyesal rasa hanya sms.. pttnya hari2 call.. mmg da trlambat jadi utk anak2 zaman skrang.. silalah berbakti sebaiknya..

    BalasPadam
  21. tq yan...
    a very good reminder :)

    BalasPadam
  22. assalamualaikum kak yan
    maaf lama tak singgah

    wah terkesan dengan kata-kata ni
    peringatan yang sangat bagus. terima kasih

    BalasPadam
  23. rindu kak yan lama x singgah sini

    BalasPadam