Isnin, 4 Januari 2016

GEARBOX KAMBING BAKAR


ASSALAMUALAIKUM.....


SIAPA SUKA MAKAN GEAR BOX KAMBING ANGKAT TANGAN ....

YAN PENGEMAR SEGALA MAKANAN YANG BERASASKAN KAMBING...

NASI GORENG KAMBING
SUP KAMBING
MEE BANDUNG KAMBING
BERIANI KAMBING
MEE RACUN KAMBING
SATAY KAMBING
GRILL KAMBING

semua  kegemaran yan...

TAPI ...  .. 

satu perkara aje yang kawan2 perlu tahu...

YAN TAK TAKUT AIR....bukan macam kambing takut air...hihihi



CUBALAH RESEPI NI KALAU BERANI :-))



INGATAN

"Allah menentukan pemberian rahmat -NYA itu kepada sesiapa yang dikehendaki-NYA  dan (ingatlah) , Allah mempunyai limpah kurnia yang besar"
SURAH ALI IMRAN : AYAT 74


40 ulasan:

  1. Yan ...

    Saya suka makan kambing dan saya pun tak takut air hahahahahhahahaa

    Kalau orang Arab, dia orang ada alat khas lagi utk ambik sum sum tulang nih hehehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. alat khas ??

      kalau kat malaysia pakai straw je...mudah n cepat... :-))

      Padam
  2. Saya penggemar kambing...klau kedai dekat boleh usha2 tu...sedap tu hirup sum-sum kambing...perg

    BalasPadam
  3. Ha ha ha... sabo je lah...

    Tp betul ke kambing takut air?

    Ke mitos je?

    BalasPadam
  4. Kakcik baru sahaja 'pandai' makan kambing... :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. begitu lama kak cik belajar makan kambing...sedap kan kak :-))

      Padam
  5. Layan... Lah juga kambing nih!
    Tapi tak pernah rasa lagi sup gearbox kambin... ;-)

    BalasPadam
    Balasan
    1. sup gear box cicah roti ...the best...sedap sangat2

      Padam
  6. Assalam sedapnya sup kambing...kak xpernah merasa mkn daging kambing.

    BalasPadam
    Balasan
    1. wasalam kak...cubalah jamah sikit..pasti akak suka

      Padam
  7. sis suka segalanya ttg kambing . lepas mkn mesti minum air limau ... hehehee

    BalasPadam
  8. Perghhhh terliur tengok tu yan..
    Tapi tak berani pulak nak cuba masak sendiri..
    Akak rajin makan kat kedai jer kambing ni.. :)

    BalasPadam
  9. Masa kecik2 di kampung dulu saya pernah bela kambing. Walaupun banyak kambing yang dibela tapi saya tak pernah makan kambing yang dibela sebab seperti terasa makan saudara sendiri. Saya cuma mula makan kambing masa lepas kerja ketika nostalgia terhadap kenangan lama terhadap kambing sudah pudar dari memori...

    BalasPadam
  10. Mak Long ada terbaca, menurut kajian daging kambing lebih berkhasiat dari daging lembu dan ayam. Daging kambing mengandungi rendah kalori dan protin yang tinggi.

    BalasPadam
  11. Sejak dulu lagi kakak tak makan daging kambing tapi semua rakyat jelata kat rumah kakak ni sukaaa sangat.Kalau ada majlis dorang cari daging kambing dulu.

    BalasPadam
  12. Wah, semuanya kambing yer. Saya suka, saya suka ^-^

    BalasPadam
  13. Wah, semuanya kambing yer. Saya suka, saya suka ^-^

    BalasPadam
  14. mabelesnya.... msti lembut betul daging kambing tuh

    BalasPadam
  15. saya nak simpan resepi ni..suami saya suka betul daging kambing.tapi bakar tak pernah..nanti nak cuba..

    BalasPadam
  16. Macam best kakt yang... anie baru pandai makan kambing tapi masih tak boleh masuk yang berkuah.. klu yang kering2 tu boleh lagi di telah hehhe..

    BalasPadam
  17. nampak sedap.boleh cuba ni.tq for sharing darling..

    BalasPadam
  18. Saya pun penggemar kambing.
    Lagi2 kambing bakar.. sedapnyaa.

    BalasPadam
  19. Time raya tu setiap minggu makan kambing golek.. hihi..
    Satu family peminat kambing. Hujung minggu ni kambing lagi, akikah anak.

    BalasPadam
  20. sedap terr.. saya pun peminat kambin

    BalasPadam
  21. Akak pun..kelmarin pun baru je buat nasi mandy kambing :)

    BalasPadam
  22. sy xreti mkn kambing....hihihi

    BalasPadam
  23. wah bagusnya..akak jarang makan kambing

    BalasPadam
  24. Hakak! Hakak!!...wah sedapnyeeee...kene masak ek yg jual siap punye takde ke yan...hahaha :p

    BalasPadam
  25. Salam singgah sini sis....hubby MD suka sangat makan daging kambing ni...hihi...

    BalasPadam
  26. eheheh kalo takut air skali mmg bleh geng kambing terus =P

    kambing suka gak tp gearbox kambing tak pernah try lagi..

    BalasPadam
  27. aida suka gak lauk / masakan kambing-kambing ni.
    terbaik! special :)
    gearbox ? teringat zz sup tulang kat jb. best !!!

    BalasPadam
  28. anak bujang saya sangat sukakan kambing
    kalau dapat makan kambing bakar, licin!

    tapi saya baru ni dengar gearbox kambing bakar
    cam nak cuba aje dibuatnya sebab nampak sedap

    BalasPadam
  29. belum pernah mkn tp ada rasa nk cuba mkn tp tgk harga...terus ckp tggu gaji lah

    BalasPadam